Studio DICE wymienia problemy z kodem sieciowym w strzelance Battlefield 4
Trwają prace nad poprawkami.
Studio DICE opublikowało oficjalną listę błędów w strzelance Battlefield 4, które twórcy postarają się wyeliminować w najbliższej przyszłości, w tym całkiem zabawne „losowe umieranie podczas sprintu”.
Wymieniono także naprawione już usterki w kodzie sieciowym. Więcej szczegółów znaleźć można w stosownym temacie na forum dyskusyjnym gry.
Deweloperzy zajmują się teraz między innymi zjawiskiem „rubber bandingu”, gdy w wyniku utraconych pakietów postać podczas przemieszczania się zostaje nagle „przeciągnięta” do punktu wyjścia.
Kolejny problem to „tickrate”, czyli częstotliwość odświeżania świata gry o dane z serwerów. Twórcy nie podają szczegółów, ale chcą zwiększyć tę wartość w przyszłości.
Następne błędy, którym przygląda się teraz DICE to brak rejestrowania obrażeń pomimo trafienia w cel czy wspomniane już losowe umieranie podczas sprintu. „Było to spowodowane matematyczną pomyłką w kodzie fizyki postaci i przygotowaliśmy już odpowiednią łatkę” - zapewniają deweloperzy.
W ostatnich aktualizacjach zdołano naprawić między innymi tagi graczy wyświetlające informacje o tym, że zabijający nas przeciwnik ma zero punktów życia - tu ponownie szwankowała komunikacja między aplikacją i serwerami.
Załatano także kolizje obiektów w niektórych miejscach, znikające celowniki czy dźwięki trafień. Pojawiła się też ikonka informująca o zabiciu strzałem w głowę.
Battlefield 4 ukazał się 29 października ubiegłego roku, na PC i konsole PS3 i X360. Miesiąc później debiutowały wersje PS4 i Xbox One.