Tak w przyszłości będą wyglądać postacie w grach. Pokaz kreatora Epic Games
Nowe narzędzie dla deweloperów.
- Metahuman Creator to nowe narzędzie do tworzenia postaci w grach
- Edytor pozwoli deweloperom zaprojektować model bohatera w mniej niż godzinę
- Wirtualni ludzie wyróżniają realistycznym wyglądem
Epic Games zaprezentowało Metahuman Creator - przeznaczone dla deweloperów narzędzie, które pozwoli w stosunkowo prosty sposób tworzyć realistycznie wyglądające postacie.
Firma przekonuje, że rozwiązanie umożliwi zaprojektowanie „fotorealistycznego cyfrowego człowieka” z włosami i ubraniami. Podkreśla, że cały proces zajmie mniej niż godzinę, podczas gdy przy stosowaniu standardowych metod trwał tygodnie.
Kreator zaoferuje szeroki wachlarz opcji - deweloperzy dostosują animacje twarzy i odcień skóry, wybiorą budowę ciała oraz rodzaj fryzury i noszonej odzieży, a nawet zmodyfikują uzębienie przygotowywanej postaci.
Narzędzie będzie działało w oparciu o serwery w chmurze. Po ukończeniu prac nad wirtualnym bohaterem, twórcy otrzymają możliwość pobrania projektu i zaimplementowania do gry rozwijanej na silniku Unreal Engine 4.
Epic Games opublikowało także filmy, które prezentują kilka postaci przygotowanych za pomocą kreatora - uwagę zwraca nie tylko wygląd cyfrowych osób, ale również realistyczna animacja. Firma udostępniła też dwa przykładowe modele, do wykorzystania w tytułach.