Terraria: Otherworld - spin-off popularnej gry powstaje od nowa
Oczekiwania się przedłużą.
Wygląda na to, że na Terraria: Otherworld - spin-off popularnej gry - poczekamy jeszcze przez dłuższy czas. Prace na dobrą sprawę rozpoczęto od podstaw, pomimo zapowiedzi dwa lata temu.
Tytuł miał łączyć elementy RPG i tower defense. Zadaniem graczy będzie obrona Oczyszczających Wież. Ataki odeprzemy między innymi poprzez budowę własnych umocnień - Wartowers. Konstrukcja tych obiektów umożliwi walkę z wrogiem, nawet jeśli nie będzie nas w pobliżu.
Otherworld koncentruje się na eksploracji, pozyskiwaniu surowców i tworzeniu własnych budowli. Celem jest jednak przywrócenie planety do jej naturalnego stanu, walcząc z Zepsuciem. Dlatego też dużo czasu spędzimy na poszukiwaniu i aktywowaniu Oczyszczających Wież.
Takie były założenia. Odpowiedzialne za tytuł studio Engine Software z Holandii zostało wynajęte do prac po udanym wykonaniu konwersji oryginalnej Terrarii na PS Vita, PlayStation 3 oraz X360. Samodzielne tworzenie nowej gry nie poszło już tak gładko.
W lipcu 2016 roku wydawca - Re-Logic - przerwał roczną ciszę i poinformował o zastąpieniu głównego projektanta oraz dyrektora artystycznego, ponieważ całość nie pasowała do wizji firmy. Teraz - pół roku później - okazuje się, że te roszady nie pomogły.
We wpisie na oficjalnym forum dyskusyjnym podano bowiem, że obowiązki oddano niedawno w ręce Pipeworks, w przeszłości także odpowiedzialnego za porty oryginału.
Co to oznacza dla oczekujących fanów? Rozpoczęcie prac od nowa i długie oczekiwanie.
„Cokolwiek się nie stanie, na pewno nie zamierzamy rezygnować z jakości, by zarobić” - zapewnia Re-Logic. „Może i będzie to bolesne, ale mamy szczerą nadzieję, że ostatecznie się opłaci. Gdybyśmy wiedzieli, że tak będzie, wstrzymalibyśmy się z zapowiedzią.”