The Last of Us 2 z usprawnioną sztuczną inteligencją
Plus: dedykowany przycisk do uniku.
Na potrzeby The Last of Us 2 usprawniono sztuczną inteligencję wrogów, a w walce użyjemy uniku oraz przejdziemy w tryb skradania w dowolnym momencie - wynika z wywiadu przeprowadzonego z twórcą gry przez Kirka McKeanda z portalu VG247.
- Używamy nowej techniki, dzięki której postaci sterowane przez sztuczną inteligencję znają swoje imiona. Używają ich w pewnych momentach. Widziałeś w zwiastunie jednego z nich, imieniem Ethan. Gdy spotyka członka grupy, rozpoznają się - mówi Richard Cambier, główny projektant gry.
Ponadto, postaci niezależne komunikują się między sobą używając różnych haseł, umownych znaków i charakterystycznych gwizdnięć. System ma zapobiegać rozszyfrowaniu wiadomości przez podsłuchujących. W zaprezentowanym przed E3 zwiastunie słyszymy, jak przeciwnicy mówią o Ellie „wolf”, czyli „wilk”.
Deweloper poinformował także, że system walki wzbogacono o możliwość wykonania uniku. To akcja kontekstowa, a więc możliwa jedynie pod pewnymi warunkami. Z kolei do przykucniętej pozycji, podobnie jak w pierwszej części serii, przejdziemy w dowolnym momencie. Omawiane mechanizmy również zaprezentowano we fragmencie rozgrywki widocznym powyżej.
Przypomnijmy, że w poprzedniej odsłonie nie mogliśmy wykonać uniku - jedynym sposobem na wyjście obronną ręką był atak lub szybkie odwrócenie się i odbiegnięcie. Zabrakło również obecnych w części drugiej specjalnych miejsc do chowania się, chociażby wysokiej trawy.
Data premiery The Last of Us 2 nie jest znana. Produkcja ukaże się wyłącznie na PlayStation 4. Pokierujemy tylko jedną postacią - dorosłą już Ellie. Głównym motywem fabularnym ma być zemsta.