Twórcy Diablo 2 poprawią balans postaci - pierwszy raz od 12 lat
W wersji Resurrected wraz z innymi nowościami.
Blizzard ujawnił szczegóły nowej aktualizacji Diablo 2: Resurrected. Wersja oznaczona numerem 2.4 pojawi się na publicznym serwerze testowym na początku 2022 roku, wprowadzając szereg nowości i ulepszeń.
Jednym z najważniejszych elementów jest poprawienie balansu poszczególnych klas postaci. To pierwsza taka zmiana od 12 lat - ostatnie wdrożono w patchu 1.13.c do oryginalnej gry w marcu 2010 roku. Przypomnijmy, że to właśnie na wspomnianej łatce bazuje remaster.
Twórcy tłumaczą, że nie chcą diametralnie modyfikować siódemki bohaterów, a jedynie wzmocnić pewne mniej typowe konfiguracje na wyższych poziomach trudności - koszmarze i piekle. Wśród przykładów są walcząca w zwarciu amazonka, skupiona na sztukach walki zabójczyni i rzucający toporem barbarzyńca.
Deweloperzy obiecują też usprawnienie sterowanych przez sztuczną inteligencję najemników, by zachęcić graczy do wybierania nie tylko pustynnego, ale i pozostałej trójki. W planach ulepszenia umiejętności i współczynników postaci, a także dodatkowe słowa runiczne. Do tego nowe schematy w Kostce Haradrimów, umożliwiające podniesienie jakości wyposażenia.
Aktualizacja 2.4 wprowadzi również zapowiadaną już wcześniej grę rankingową. Twórcy przygotowują rankingi standardowe i hardkorowe - osobne dla podstawowej produkcji oraz bazowego tytułu wraz z dodatkiem.
Zmagania zostaną podzielone na sezony - na razie nie wiadomo, ile potrwają, ale autorzy rozważają okres czterech miesięcy. W każdym gracze stworzą odrębną postać, stając przed szansą odblokowania „masy” nowych słów runicznych.