Skip to main content

Ubisoft kolejną firmą rezygnującą z reklam na Twitterze

Prawdopodobnie z powodu polityki serwisu.

Sytuacja na rządzonym przez Elona Muska portalu społecznościowym X (dawniej znanym jako Twitter) wciąż nie prezentuje się najlepiej. Do dużych firm, które zdecydowały się na zakończenie współpracy reklamowych z serwisem dołączył także jeden z największych wydawców w branży gier, czyli Ubisoft.

Jak informuje serwis PC Gamer, francuski gigant potwierdził wstrzymanie współpracy z X, dołączając tym samym do m.in. Disneya, IBM, Apple, Warner Bros., Lionsgate, Sony czy telewizyjnego giganta Xfinity. Zgodnie z przesłanym oświadczeniem, ostatnią kampanią promocyjną wykupioną na dawnym Twitterze były reklamy Assassin’s Creed Nexus VR. Ubisoft jest pierwszym dużym podmiotem z branży gier, który zdecydował się na taki krok.

Chociaż wydawca nie podał konkretnego powodu swojej decyzji, to wiele wskazuje na to, że podjęte kroki są efektem opublikowania przez niezależną organizację fact-checkingową Media Matters raportu o niedawnych zmianach w moderacji serwisu. Według badaczy, serwis Elona Muska miał w ostatnim czasie odblokować wiele poprzednio zbanowanych kont, w tym głoszących szkodliwe treści.

Raport mówi między innymi o licznych użytkownikach publikujących ekstremistyczne treści, takie jak poparcie dla ideologii nazistowskiej, antysemitym, rasizm, negowanie holokaustu, wychwalanie polityki dyktatora Adolfa Hitlera czy głoszenie uznawanych za szkodliwe teorii spiskowych. Według wykonanych przez Media Matters zrzutów ekranu, tego typu posty wyświetlane były zaraz obok reklam wspomnianych wyżej firm.

Inną kwestią, jak uważa redakcja serwisu, są wątpliwe decyzje Muska odnośnie technicznej strony działania serwisu. Ze względu na niedawno podniesione opłaty za wykorzystanie API serwisu przez zewnętrzne podmioty, Microsoft, Sony oraz Blizzard zdecydowały się na wyłączenie integracji konsol Xbox i PlayStation oraz gry World of Warcraft z Twitterem. Wcześniej z poziomu każdej z tych platform dało się łatwo opublikować post w mediach społecznościowych np. dotyczący naszych postępów w grze.

Zobacz także