Skip to main content

Unreal Engine dostępny za darmo. Twórcy gier zapłacą dopiero po uzyskaniu miliona dolarów przychodów

Epic Games zmienia zasady używania silnika.

Epic Games zmieniło zasady korzystania z Unreal Engine. Od teraz każdy deweloper może używać wszystkich wersji silnika za darmo - zapłaci dopiero, gdy stworzona z pomocą technologii produkcja zarobi co najmniej milion dolarów.

Informację ujawniono w zaktualizowanym FAQ. Autorzy gier po przekroczeniu wspomnianego poziomu przychodów będą musieli przekazać tantiemy w wysokości 5 procent z wygenerowanych do tej pory pieniędzy.

To istotna zmiana, zwłaszcza dla mniejszych zespołów deweloperskich. Do tej pory korzystanie z Unreal Engine było darmowe do momentu, gdy przygotowana gra nie zaczęła zarabiać 3 tysięcy dolarów na kwartał.

Doniesienia o zmodyfikowanych zasadach na Twitterze potwierdziła Dana Cowley, która w Epic Games odpowiada za marketing. Podkreśliła, że firma chce w jeszcze większym stopniu ułatwić niezależnym autorom pracę.

Zobacz na YouTube

Wczoraj zaprezentowano demo technologiczne Unreal Engine 5, czyli kolejnej edycji słynnego silnika graficznego. Zmiany w płaceniu tantiemów obejmują również tę wersję.

Poprzednio: Alan Wake ma już 10 lat

Zobacz także