Unreal Engine dostępny za darmo. Twórcy gier zapłacą dopiero po uzyskaniu miliona dolarów przychodów
Epic Games zmienia zasady używania silnika.
Epic Games zmieniło zasady korzystania z Unreal Engine. Od teraz każdy deweloper może używać wszystkich wersji silnika za darmo - zapłaci dopiero, gdy stworzona z pomocą technologii produkcja zarobi co najmniej milion dolarów.
Informację ujawniono w zaktualizowanym FAQ. Autorzy gier po przekroczeniu wspomnianego poziomu przychodów będą musieli przekazać tantiemy w wysokości 5 procent z wygenerowanych do tej pory pieniędzy.
To istotna zmiana, zwłaszcza dla mniejszych zespołów deweloperskich. Do tej pory korzystanie z Unreal Engine było darmowe do momentu, gdy przygotowana gra nie zaczęła zarabiać 3 tysięcy dolarów na kwartał.
Doniesienia o zmodyfikowanych zasadach na Twitterze potwierdziła Dana Cowley, która w Epic Games odpowiada za marketing. Podkreśliła, że firma chce w jeszcze większym stopniu ułatwić niezależnym autorom pracę.
Wczoraj zaprezentowano demo technologiczne Unreal Engine 5, czyli kolejnej edycji słynnego silnika graficznego. Zmiany w płaceniu tantiemów obejmują również tę wersję.
Poprzednio: Alan Wake ma już 10 lat