Uroki losowych przedmiotów w Diablo 4. Legendarny hełm leczy zero punktów zdrowia
Nie takiego łupu zapewne spodziewał się gracz.
Gry z łupami opartymi o losowanie (RNG) mają zarówno wielu zwolenników, jak i przeciwników. Trzeba jednak przyznać, że zawsze zapewniają zastrzyk emocji, gdy nie wiadomo, co się otrzyma. Jeden z graczy Diablo 4 zapewne należy do tej drugiej grupy, od kiedy „udało” mu się zdobyć być może najbardziej bezużyteczny przedmiot w grze.
Swoim znaleziskiem internauta o pseudonimie LavusVincere podzielił się na łamach serwisu Reddit. Jak możemy zobaczyć na zrzucie ekranu, gracz zdobył legendarny Kościany hełm opatrzony aspektem odnawiającym zdrowie postaci. Teoretycznie brzmi to jak bardzo użyteczny łup, jednak wylosowana przez grę wartość leczenia wynosi... okrągłe zero.
„Leczysz 0 [0-2] punkty życia na sekundę za każdego pobliskiego wroga, maksymalnie 8 punktów zdrowia na sekundę” - możemy przeczytać w opisie przedmiotu, który znalazca ironicznie określił „Najpotężniejszym legendarnym przedmiotem znanym człowiekowi”. Gracz dodał potem, że hełm zdobył pokonując bossa Rzeźnika.
Greatest legendary known to man
by u/LavusVincere in Diablo
Niektórzy użytkownicy Reddita zaczęli sugerować, że być może Blizzard do zaprogramowania losowych atrybutów przedmiotów użył przez przypadek złej funkcji matematycznej, która dopuszcza wartość zero w miejscach, gdzie ta nie powinna występować. Inni znający się na programowaniu internauci popierają tę teorię zwracając uwagę na częsty błąd, gdy dodatkowe efekty przedmiotów pozostają nieaktywne, nawet jeśli postać spełnia wymagania parametrów.
Wśród komentarzy pada też złośliwa sugestia, że niektórzy deweloperzy być może będą potrzebowali dodatkowych korepetycji z matematyki i programowania, zanim zasiądą do naprawiania błędów. Przypomnijmy, że już jutro twórcy ujawnią datę startu pierwszego sezonu Diablo 4. Na specjalnym streamie poznamy między innymi szczegóły karnetu bojowego oraz możliwych do zdobycia przedmiotów.