World of Darkness - instrukcja obsługi i obrazki ze skasowanej gry
Projekt anulowano 14 kwietnia.
World of Darkness, tworzone przez studio CCP Games na licencji gry fabularnej Wampir: Maskarada, zostało dwa tygodnie temu oficjalnie anulowane, ale prace nad MMO trwały od 2007 roku. Przez lata musiano więc zgromadzić pokaźne materiały.
Teraz w serwisie społecznościowym Reddit pojawiły się pierwsze obrazki z rozgrywki oraz pełna instrukcja obsługi, przeznaczona dla testerów wersji alpha, jeszcze w marcu tego roku.
Dzięki publikacji ujawniono kilka elementów gry, takich jak na przykład ostateczna śmierć. Po utracie całego Człowieczeństwa pozostawało skasowanie postaci i rozpoczęcie od początku - w przypadku „normalnej” śmierci budziliśmy się w najbliższej kryjówce.
Człowieczeństwo odnawiało się wraz z upływem czasu, a tracone było przez zabijanie cywilów, atakowanie innych graczy lub łamanie regulaminu wampirów - Maskarady.
Zgodnie z zasadami gry fabularnej, twórcy przygotowywali szereg klanów z różnorodnymi umiejętnościami (dyscyplinami), a bezpiecznym schronieniem dla bohaterów były Elizja. Miało nie zabraknąć także broni palnej i możliwości zamieniania śmiertelników w Ghoule.
Jednak 14 kwietnia tego roku, prezes CCP - Veigar Pétursson - poinformował o „najtrudniejszej decyzji, jaką kiedykolwiek musiał podjąć” - skasowaniu projektu i zwolnieniu 56 pracowników.
„Przepraszam, że nie udało nam się przygotować doświadczenia, o jakim marzyliśmy. Chcieliśmy stworzyć grę, która całkowicie przeniosłaby was do świata World of Darkness, ale nie podołaliśmy zadaniu” - napisał w oficjalnym oświadczeniu.