Wydawca Hogwarts Legacy zachwycony odbiorem gry. „Widzimy świetlaną przyszłość”
Podaje kilka ciekawych statystyk.
Wydawca Hogwarts Legacy - firma Warner Bros. Games - przyznała, że jest zachwycona pozytywnym odbiorem gry i wskazuje między innymi na „spektakularne zaangażowanie fanów”. Dzięki temu wydawca widzi potencjał w rozwinięciu tytułu na całą franczyzę, a także w tworzeniu wysokobudżetowych produkcji na bazie innych znanych marek.
Jak wynika z raportu przedstawionego przez serwis Variety, premiera gry 10 lutego zapoczątkowała największy skok aktywności, jaką społeczność fanów cyklu „Harry Potter” na platformie Fandom zanotowała od ponad siedmiu lat. Od momentu wydania tytułu oglądalność stron wirtualnej encyklopedii uniwersum wzrosła o 39 procent w ciągu zaledwie pięciu dni - to więcej, niż zarejestrowano po premierze drugiej części filmu „Fantastyczne zwierzęta”.
„Zaangażowanie graczy jest spektakularne. Od momentu premiery użytkownicy spędzili w grze łącznie 267 milionów godzin, posadzili 393 miliony magicznych roślin, uwarzyli 242 miliony mikstur i pokonali 1,25 miliarda czarnoksiężników” - przekazał redakcji David Haddad, prezes Warner Bros. Games. „Jesteśmy zachwyceni początkiem sprzedaży i widzimy jasną przyszłość dla premier na kolejnych platformach” - dodał.
Przekazał również, że firma jest zainteresowana rozwinięciem tytułu na nową, długoterminową franczyzę oraz stworzeniu wysokobudżetowych gier na bazie innych marek w portfolio spółki Warner Bros. Discovery. „Stawiamy sobie za cel wykorzystanie naszej niesamowitej biblioteki znanych tytułów, aby stworzyć kolejną partię gier” - powiedział Haddad.
Jak zauważył Perkins Miller - prezes wspomnianego wyżej portalu Fandom - około 70 procent fanów „zagra w grę tylko dlatego, że lubią daną markę”. Uważa zatem, że nie ma zaskoczenia w tym, że The Last of Us, Gwiezdne Wojny czy Harry Potter „osiągają ogromny sukces jako media łączące różne formy rozrywki”. Warte odnotowania jest też to, że wytwórnia Warner Bros. jako jedna z niewielu produkuje gry we własnych studiach, zamiast zlecać produkcję zewnętrznym deweloperom.
„Warner Bros. Discovery ma unikalną możliwość opowiadania wszelkich rodzajów historii dzięki wewnętrznym zespołom. Od bazowaniu na prawdziwych wydarzeniach po fikcję, od filmów do seriali, od tradycyjnych mediów po interaktywną rozrywkę. Możemy sami tworzyć i wydawać najwyższej klasy gry, co daje nam przewagę nad konkurencją” - przekazał JB Perrette, prezes działu streamingu i gier w Warner Bros. Discovery.