16 procent deweloperów deklaruje prace nad projektami VR
Według badania GDC.
Organizatorzy konferencji GDC co roku przygotowują ankietę badającą trendy i pomysły deweloperów z całego świata. Z najnowszych danych wynika, że już 16 procent twórców tworzy z myślą o sprzęcie rzeczywistości wirtualnej.
W 2015 roku było to tylko 7 proc. Najpopularniejszą platformą jest Oculus Rift, a 15 proc. ankietowanych przyznaje, że planuje uwzględnić technologię VR w następnym projekcie.
Z drugiej strony, tylko 27 proc. respondentów uważa, że rzeczywistość wirtualna dorówna popularności konsolom stacjonarnym, choć w oczach zdecydowanej większości - 75 proc. - prace w tym sektorze będą „stabilnym biznesem”.
40 procent ankietowanych dodaje, że VR/AR pobije popularnością konsole, ale ponad połowa z tych osób jako datę takiej transformacji podaje rok 2030. W tym okresie sprzęt tego typu ma być w domach 10 proc. mieszkańców USA - szacuje 86 proc. deweloperów.
Jeśli mowa o innych platformach, to zmniejsza się zaangażowanie twórców w rynek PC - z 56 proc. w 2015 roku, do 52 proc. teraz. Spada - choć tylko o 1 proc. - zainteresowanie sprzętem Nintendo. W granicach błędu statystycznego jest także wzrost na PlayStation 4 i Xbox One - o 1 proc. w obu przypadkach.
Badanie odzwierciedla też rosnącą popularność esportu. Już w 2015 r. aż 82 proc. deweloperów uważało, że ta gałąź rynku może być „wiarygodnym, długoterminowym biznesem” - teraz jest to już 90 proc.
Opinie zebrano od ponad 2 tysięcy deweloperów. Konferencja GDC 2016 odbędzie się w dniach 14-18 marca w San Francisco.