Skip to main content

Polityka redakcyjna

Eurogamer.pl jest serwisem internetowym poświęconym grom wideo oraz szeroko pojętemu gamingowi.

Codziennie publikujemy informacje ze świata gier, recenzje, felietony, analizy oraz ilustrowane poradniki do gier.

Poniższa polityka redakcyjna określa zasady, jakimi kierujemy się w trakcie naszej pracy. Jeśli masz pytania lub wątpliwości, związane z niniejszymi standardami pracy, możesz skontaktować się z redakcją.

Treści redakcyjne

Fundamentem działalności serwisu internetowego Eurogamer.pl są gry wideo. Nasi czytelnicy to gracze, nasi dziennikarze i pracownicy to gracze - nasz biznes to gry. W związku z tym budujemy długoterminowe relacje zarówno z naszymi czytelnikami, jak i naszymi partnerami biznesowymi, aby działać spójnie i uczciwie zarówno w obszarze pracy twórczej, jak i obszarze komercyjnym.

  • Przedstawiamy rzeczy takimi, jakie są - rzetelnie i bezstronnie.
  • Jeśli otrzymujemy odpowiedź lub uzupełnienie po publikacji, aktualizujemy artykuł lub przygotowujemy nowy, jeśli istnieje taka konieczność.
  • Wyraźnie oznaczamy nieoficjalne informacje i tzw. „plotki”.
  • Zawsze wskazujemy źródło informacji.
  • Jeśli mamy wątpliwości, dokładamy wszelkich starań, aby uzyskać komentarz.
  • Autorzy, którzy są pracownikami firm, związanych z rynkiem gier wideo, mają obowiązek to ujawnić przed podjęciem współpracy z Redakcją. Osoby takie nie mogą opisywać i recenzować gier, których dana firma jest producentem, polskim dystrybutorem lub polskim wydawcą.

Kontakt z redakcją: kontakt@eurogamer.pl

Relacje i reklama

Wyznajemy zasadę uczciwości i przejrzystości w naszych kontaktach z partnerami biznesowymi i reklamodawcami.

  • Ruch na naszych stronach jest regularnie weryfikowany przez firmy zewnętrzne.
  • Treści, które pojawiają się na stronie Eurogamer.pl i kanale YouTube, zależą wyłącznie od uznania redakcji i nigdy nie mają na nie wpływu względy komercyjne.
  • Wszystkie artykuły, przygotowane przez redakcję w ramach współpracy komercyjnej, muszą zostać odpowiednio oznaczone (np. „Artykuł powstał we współpracy z…”). Nie dopuszczamy publikacji gotowych artykułów sponsorowanych, przesyłanych przez podmioty trzecie.
  • Niektóre artykuły mogą zawierać linki do sklepów zewnętrznych. Jeśli użytkownik przejdzie do danego sklepu i dokona zakupu, otrzymamy niewielką prowizję. Tego typu linki w żaden sposób nie wpływają na pracę redakcji czy publikowane treści.
  • Nie akceptujemy reklam, które zasłaniają treść, które automatycznie odtwarzają dźwięk lub które zawierają obraźliwe treści. Ponadto nie akceptujemy nieodpowiednich treści reklamowych i będziemy podejmować działania w celu ich usunięcia. Jeśli uważasz, że reklamy w witrynie nie spełniają tych celów, skontaktuj się z nami.

Kontakt z działem reklamowym: reklama@eurogamer.pl

Gamer Network

Eurogamer.pl należy do Gamer Network Ltd. W naszym portfolio znajduje się szereg serwisów internetowych o grach wideo, m.in. Eurogamer.net, VG247.com, RockPaperShotgun.com i wiele więcej, a także liczne kanały YouTube. Każdy z podmiotów operuje niezależnie i posiada własną, niezależną politykę redakcyjną – podobnie jak Eurogamer.pl.

Eurogamer posiada lokalne edycje, zarządzane przez niezależne zespoły w Belgii, Czechach, Danii, Hiszpanii, Niemczech, Polsce, Portugalii oraz we Włoszech. Redakcja Eurogamer.pl współpracuje z zespołami odpowiedzialnymi za lokalne edycje, ale w zdecydowanej większości publikuje własne treści i kieruje się własnymi wartościami oraz niezależnymi zasadami - oznacza to, na przykład, że ta sama gra może zostać różnie oceniona przez każdy z serwisów, a poszczególne artykuły czy informacje mogą różnić się przedstawianymi argumentami czy wnioskami.