Skip to main content

2021 dobrym rokiem dla kobiecych postaci w grach - zauważają internauci

Bohaterki zaprojektowane z szacunkiem.

Na gamingowym forum ResetEra powstał ciekawy wątek poświęcony kobiecym postaciom w grach z 2021 roku. Użytkownicy zauważają, że ostatnimi czasy deweloperzy chętnie decydują się umieścić kobiety w roli głównej postaci, przy czym nie są one dotknięte niepotrzebną seksualizacją.

Internauci podali wiele przykładów silnych kobiet w grach z 2021 roku, między innymi Selene z Returnal, Rivet z Ratchet & Clank: Rift Apart - która dzieli rolę głównej postaci na równi z tytułowym Ratchetem - a także Juliannę z Deathloop, którą co prawda nie mamy okazji pokierować w trybie kampanii fabularnej, ale jej obecność i wyrazisty charakter często jest akcentowana, a poza tym gracz regularnie musi stawać z wojowniczką w szranki. Użytkownicy szczególnie doceniają projekt wspomnianej Rivet, która nie jest przecież człowiekiem, a przedstawicielką fikcyjnej rasy Lombaksów.

Selene - Returnal
Rivet - Ratchet & Clank: Rift Apart
Julianna - Deathloop

Kolejne postacie to chociażby Kena z przypominającego nieco filmy Pixara Kena: Bridge of Spirits, Gamora z wydanych niedawno Strażników Galaktyki czy Alex, główna bohaterka wysoko ocenianego Life is Strange: True Colors.

Alex z Life is Strange: True Colors dysponuje nadludzką empatią

W wątku przeczytamy też ciekawe komentarze, jak ten poniższy:

„Zauważyłem, że moją dziewczynę naprawdę ciągnie do gier z mocnymi protagonistkami. Tak bardzo cieszę się z renesansu kobiecych postaci w grach, ale świetnym »efektem ubocznym« jest odkrycie miłości do gier u mojej dziewczyny w wieku 31 lat”.

Zobacz także