240 FPS kontra 60 FPS na przykładzie CoD Warzone - analiza Nvidii
Wpływ płynności na rozgrywkę.
Nvidia opublikowała materiały, w których na przykładzie darmowego Call of Duty Warzone przedstawiła wpływ liczby klatek na sekundę na właściwą rozgrywkę wieloosobową.
W jednym z udostępnionych nagrań firma porównała działanie gry w trzech wariantach - 60 FPS, 144 FPS i 240 FPS. Im wyższa wartość, tym płynniejsze wyświetlanie animacji postaci, co z kolei ułatwia użytkownikowi śledzenie celu.
Zwiększona liczba klatek na sekundę ogranicza także występowanie rozpraszających efektów pokroju ghostingu (cienie pozostawiane przez model bohatera lub obiektu) i tearingu (szarpania obrazu). Ponadto obniża opóźnienia systemowe, dzięki czemu gracz może ujrzeć wroga wcześniej.
Zobacz: Call of Duty Warzone - poradnik i najlepsze porady
Nie są to pierwsze analizy Nvidii na temat wpływu FPS na rozgrywkę. Już jakiś czas temu firma ustaliła, że więcej klatek na sekundę umożliwia graczom skuteczniejszą rywalizację w grach wieloosobowych, w tym właśnie battle royale.
Źródło: Nvidia
Poprzednio: PS Plus: maj 2020 - pełna oferta