Skip to main content

60 FPS w Stellar Blade to pewniak. Exclusive Sony z trzema trybami grafiki do wyboru

Zagramy na PlayStation 5.

Stellar Blade - japońskie RPG akcji tworzone z myślą o PlayStation 5 - zadebiutuje z trzema trybami grafiki do wyboru. Jeden z nich zagwarantuje rozgrywkę w 60 klatkach na sekundę.

Wieści nie powinny być wielką niespodzianką - mowa w końcu o sprzęcie najnowszej generacji - ale historia zdążyła już pokazać, że kwestia maksymalnej liczby FPS-ów potrafi wyglądać bardzo różnie. Zapewnienia w temacie pełnej płynności produkcji przekazał Dong-Gi Lee - reżyser techniczny ze studia Shift Up - w rozmowie z niemieckim serwisem Play3.

Szczegóły przekazał dalej Gamingbolt, ale już w języku angielskim. Jak czytamy, do wyboru dostaniemy trzy opcje:

  • tryb wydajności oferujący płynną zabawę w 60 FPS
  • tryb jakości oferujący rozgrywkę w 4K i najpewniej 30 FPS
  • tryb zbalansowany oferujący „coś pomiędzy dwoma powyższymi”

Opcja „zbalansowana” oznacza zazwyczaj możliwość gry w 40FPS na ekranach obsługujących częstotliwość odświeżania 120Hz i wejście HDMI 2.1. Więcej konkretów otrzymamy zapewne niedługo przed premierą, którą wyznaczono na 26 kwietnia tego roku. Pierwszy rozbudowany trailer z gameplayem zaprezentowano na styczniowym State of Play.

Zobacz na YouTube

Stellar Blade - znane wcześniej pod nazwą Project Eve - zapowiadane jest jako dynamiczne RPG akcji, inspirowane serią NieR: Automata. W grze wcielamy się w wojowniczkę Eve, która powraca na spustoszoną Ziemię, by oczyścić planetę z potwornych najeźdźców.

Według zapewnień twórców, produkcja ma zagwarantować szybki system walki oraz oprawę graficzną godną najnowszej generacji. Tyczyć się to będzie przede wszystkim samej protagonistki, której model zaprojektowano z wielką dbałością o szczegóły. Z tego też powodu organizacje ratingowe uznały, że gra powinna być kierowana przede wszystkim do pełnoletnich odbiorców.

Zobacz także