7 Days to Die - udźwig: jak zwiększyć
Usuwanie kary za przeciążenie, modyfikowanie ekwipunku.
Udźwig w 7 Days to Die to jedna z bardziej irytujących mechanik, która wpływa na to, ile przedmiotów możesz nosić w plecaku. Działa jednak zgoła inaczej, niż w podobnych tytułach - co opisujemy na niniejszej stronie.
Twój plecak w grze podzielony jest na dwie części - pasek przedmiotów (1) i plecak (2). Pierwszy składa się z 10 gniazd, drugi z maksymalnie 45. Domyślnie część gniazd w plecaku jest ograniczona - co jest oznaczone stosowną ikonką (3).
Co oznacza owe ograniczenie? Jeśli zapełnisz plecak do tego stopnia, że nowe przedmioty umieszczone zostaną na specjalnie oznaczonych gniazdach, twoja postać otrzyma karę za przeciążenie. Kondycja zostanie zmniejszona i będzie się wolniej odnawiać.
By temu zaradzić możesz wykorzystać atuty, by usunąć ograniczenia z gniazd. Na początku rozgrywki nie warto jednak marnować cennych punktów i lepiej wykorzystać ekwipunek, a dokładnie kieszeń na ubraniu (4).
To specjalna modyfikacja, którą możesz stworzyć i zainstalować na elementach pancerza. Gdy ją przygotujesz, przejdź do zakładki postać (5), zaznacz przedmiot (6), do którego chcesz przymocować modyfikację i kliknij w przycisk modyfikuj (7).
W nowym oknie przeciągnij kieszeń (8) na puste gniazdo (9), by zainstalować modyfikację. Od tego momentu pozbędziesz się ograniczenia udźwigu z jednego z gniazd w plecaku. Modyfikacje tego typu możesz zainstalować na kilku przedmiotach. W dalszej części rozgrywki znajdziesz lepszej jakości modyfikacje, oferujące lepsze premie.
Na koniec musisz zrozumieć, jak działa obciążenie w grze. Nie ma tutaj limitu wagi, a limit miejsc. Oznacza to, że możesz przenosić po jednej roślinie w każdym gnieździe i przeciążysz postać - a możesz też targać setki kamieni, desek i rud metali i poruszać się normalnie. Z tego powodu warto usuwać pojedyncze, niepotrzebne przedmioty z plecaka.
Spis treści: 7 Days to Die - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: 7 Days to Die - budowa: jak wznosić konstrukcje