A Plague Tale może stać się trylogią. Studio otworzyło rekrutację
Pomimo planów, że będą tylko dwie części.
Firma Asobo Studio rozpoczęła poszukiwania nowych deweloperów do pracy nad nowymi grami. Chociaż znaczna większość wakatów dotyczy nadchodzącego Microsoft Flight Simulator 2024, to znalazły się również oferty pracy w zespole rozwijającym serię A Plague Tale.
Jak poinformowano w poście w serwisie LinkedIn, poszukiwani są między innymi animatorzy, designerzy oraz artyści interfejsu i efektów graficznych. Biorąc pod uwagę, że pierwsza odsłona cyklu nie doczekała się żadnej zawartości DLC, a i w przypadku sequela od podtytule Requiem nie zapowiada się na wypuszczenie żadnych dodatków, to można zakładać, że zespół z Bordeaux pracuje nad trzecią odsłoną cyklu.
Warto zauważyć, że jeszcze przed premierą drugiej gry z serii, twórcy zapewniali, że jest to ostatni rozdział historii Amicii i Hugo. Jednocześnie jednak zaznaczono, że „drzwi nigdy nie są zamknięte”, a wszystko zależy od odbioru gry. Ponieważ tytuł spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem graczy i krytyków, to deweloperzy najwidoczniej zrewidowali swoje plany.
Przypomnijmy, że A Plague Tale: Requiem zadebiutowało w październiku zeszłego roku. Akcja sequela rozgrywa się pół roku po wydarzeniach z pierwszej części cyklu. Amicia de Rune, wraz z matką Beatrice i przyjacielem Lucasem trafiają do Prowansji, gdzie u lokalnego mistrza Zakonu alchemików poszukują lekarstwa na tajemniczą chorobę Hugo.
Jednocześnie chłopca zaczynają nawiedzać senne koszmary o odległej wyspie La Cuna, gdzie rzekomo miałoby się znaleźć rozwiązanie zagadki plagi szczurów. Pomimo sprzeciwu bliskich, rodzeństwo postanawia na własną rękę wyruszyć na La Cunę. W czasie podróży poznają nowych sprzymierzeńców - zhańbionego rycerza Arnauda oraz przemytniczkę Sophię.