AC Valhalla Świt Ragnaroku - Skarbiec Starożytnych
W poszukiwaniu relikwii w Starym Mieście.
Skarbiec Starożytnych to jedno z zadań głównych w Assassin's Creed Valhalla, wprowadzonych do gry za sprawą dodatku Świt Ragnaroku (ang. Dawn of Ragnarok). W jej trakcie odnajdziesz tytułowy skarbiec i stoczysz pojedynek z dwoma bossami.
Na tej stronie:
- Odszukaj Fritjofa i porozmawiaj z nim
- Umieść wzmocniony kamień słoneczny na cokole, aktywuj kamień
- Pokonaj Sinmarę
- Zabij Gloda
Odszukaj Fritjofa i porozmawiaj z nim
Misję tę odblokujesz automatycznie po poprzednim zadaniu głównym, Uczony i kamień słoneczny. Wtedy też udaj się do wskazanego przez znacznik miejsca - osady Uldar. Potem skieruj się do południowo-wschodniej części i przebiegnij przez olbrzymie wejście (1).
Dostaniesz się do Starego Miasta, części Uldar, w której ukrywa się Fritjof. Wbiegnij w głąb miasta i wybij pobliskich wrogów - ułatwi to dalszą część zadania. Wybiegnij po schodach na górę i porozmawiaj z Fritjofem (2). Jeśli nie możesz go znaleźć, wykorzystaj Wzrok Odyna, przez co zostanie on podświetlony.
Umieść wzmocniony kamień słoneczny na cokole, aktywuj kamień
Po rozmowie zbiegnij po schodach na dół i umieść kamień słoneczny w oznaczonym gnieździe (3). Potem wejdź w interakcję z projektorami (4) i ustaw wiązkę światła tak, by docierała do kamienia słonecznego.
Poczekaj na koniec scenki, po której przybędzie kilka grup wrogów. Rozpraw się z nimi, by aktywować kolejną scenę. Pozbieraj pobliskie przedmioty i wybiegnij na zewnątrz, gdzie czeka cię kolejna walka.
Pokonaj Sinmarę
Czeka cię tutaj kolejne starcie z Sinmarą, tym razem jednak musisz zbić jej punkty zdrowia do zera. Przeciwniczka jest szalenie podatna na strzały z łuku - bez problemu trafisz w jej słabe punkty (5), co doprowadzi do jej ogłuszenia. Potem wystarczy się do niej zbliżyć i wykonać atak, który zada olbrzymie obrażenia.
Po wszystkim wróć do Schroniska Grenhellir - wykorzystaj szybką podróż, by bez problemu się tam teleportować. Na miejscu porozmawiaj z Ivaldim, na którego wskazuje znacznik misji.
Zabij Gloda
Po scenie przerywnikowej z Ivaldim czeka cię walka z Glodem pod postacią ognistego tygrysa. Początkowa faza walki z nim nie jest przesadnie trudna, musisz tylko uważać na pola (6) które pojawiają się na ziemi - po krótkiej chwili zmienią kolor i wybuchną, podpalając twoją postać. Wyjdź z nich zanim to nastąpi.
Gdy pasek zdrowia wroga spadnie do połowy, arena znacząco zmniejszy się, a wszędzie pojawi się lawa (7). Możesz poradzić sobie z tym problemem za pomocą mocy Muspelheimu, która sprawia, że jesteś niewrażliwy na lawę i efekty ognia.
Jeśli nie masz aktualnie tej mocy, po prostu pozostań na bezpiecznym kawałku terenu i czekaj, aż boss się do ciebie zbliży - lub ostrzeliwuj go z łuku. Po walce rozpocznie się scena z Ivaldim, a po niej misja - jak i cały wątek związany ze Schroniskiem Grenhellir - dobiegnie końca.
Zajrzyj na stronę W poszukiwaniu schronienia by znaleźć kolejne schronienie i kontynuować fabułę dodatku.
Spis treści: Assassin's Creed Valhalla Świt Ragnaroku - poradnik do dodatku
Poprzednio: AC Valhalla Świt Ragnaroku - Uczony i kamień słoneczny