Skip to main content

AC Valhalla Świt Ragnaroku - Uczony i kamień słoneczny

Uratowanie Einara, kamień słoneczny, szczury.

Uczony i kamień słoneczny to kolejna misja główna w Assassin's Creed Valhalla, którą rozegrasz w ramach dodatku Świt Ragnaroku (ang. Dawn of Ragnarok). W jej trakcie odszukasz zdrajcę krasnoludów, Einara, a także zbierzesz kamień słoneczny.


Na tej stronie:


Znajdź i zabierz relikt

Misję tę rozpoczniesz zaraz po zakończeniu poprzedniego zadania, W poszukiwaniu Fritjofa. Na początku skieruj się do południowo-wschodniej (1) części regionu Gullnamar. Po drodze warto odblokować punkt kontrolny (2) do szybkiej podróży.

Powiększone zdjęcie można pobrać i zobaczyć w całości w tym miejscu.

Twój cel znajduje się na szczycie góry. Możesz tam dostać się po ścieżce, którą pilnują wrogowie, możesz także po prostu wspiąć się po skałach - wybór należy do ciebie. Dostań się na sam szczyt pałacu, a następnie wejdź w interakcję z drzwiami (3), by zainicjować krótką scenę.


Porozmawiaj z Einarem, znieś Einara z góry

Po scenie wylądujesz piętro niżej razem z Einarem, poszukiwanym przez ciebie krasnoludem. Pokonaj przeciwników w pomieszczeniu i porozmawiaj ze swoim towarzyszem. Po rozmowie podnieś Einara i znieś go z góry - tą samą drogą, którą mogłeś się tutaj dostać (jeśli nie spinałeś się po skałach).

Ścieżka (4) prowadząca w dół znajduje się na lewo od mostu. Jeśli z niej nie korzystałeś, po drodze będzie trochę wrogów do wybicia. Doprowadź Einara na dół i połóż go we wskazanym miejscu, by zainicjować rozmowę.


Znajdź i zabierz kamień słoneczny

Po rozmowie udaj się na zachód, do nowego miejsca wskazanego przez znacznik misji. Jeśli wcześniej aktywowałeś pobliski punkt kontrolny, możesz go wykorzystać, by znacznie skrócić sobie drogę. Wdrap się na pomnik (5) gdzie powinien być kamień słoneczny do zebrania.

Jak się jednak okaże, nie będzie go tam. Znacznik misji wskaże ci budynek, do którego musisz wejść. Drzwi będą zablokowane, zamiast tego podejdź od boku i wejdź do środka przez okno (6).

Na niższym piętrze znajdziesz biegające po podłodze szczury. Przepędź je atakując bronią, a następnie ustaw ruchomą ścianę (7) na kratce (8), do której wpełzną. W ten sposób się ich pozbędziesz. Zeskocz na dół, zbierz oznaczony przedmiot ze skrzyni, zniszcz blokadę na drzwiach i wyjdź na zewnątrz.


Odszukaj Einara, rozgrzej kamień słoneczny

Udaj się teraz do osady Mylna w Hvergelmirze, zlokalizowanej na północ od ciebie. W miejscu wskazanym przez znacznik znajdziesz Einara, któremu musisz zanieść zdobyty kamień słoneczny. Po rozmowie z nim podążaj do jego kuźni, gdzie czeka cię kolejna rozmowa.

Po niej wybiegnij na zewnątrz i znajdź dowolną lawę. Wskocz do środka, aktywuj moc Muspelheimu, by stać się na nią niewrażliwym, a następnie poczekaj, aż pasek postępu rozgrzewania (9) się zapełni.

Po wszystkim wróć do Einara i przekaż mu kamień słoneczny. Po krótkiej rozmowie misja ta dobiegnie końca, a ty odblokujesz kolejną, Skarbiec Starożytnych.

Spis treści: Assassin's Creed Valhalla Świt Ragnaroku - poradnik do dodatku

Poprzednio: AC Valhalla Świt Ragnaroku - W poszukiwaniu Fritjofa

Zobacz także