Activision Blizzard: 20 mln Diablo 3; spadła liczba subskrypcji World of Warcraft
Sprzedaż cyfrowa napędza wyniki.
Activision Blizzard opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał fiskalny, czyli za okres od początku kwietnia do końca czerwca. Z powodu braku większych premier, rezultaty zdominowały gry Blizzarda oraz sprzedaż cyfrowa.
Wydawca podał, że na całym świecie sprzedano już 20 milionów egzemplarzy Diablo 3 oraz dodatku Reaper of Souls.
Podstawowa wersja popularnej gry akcji z elementami RPG debiutowała w maju 2012 roku na PC i Macach. Rozszerzenie wydano w marcu 2014 r.
Nieco gorzej radzi sobie World of Warcraft. Liczba subskrypcji spadła o 800 tysięcy, do poziomu 6,8 mln. To najniższy wynik od czerwca 2006 roku. Wydawca zapewnia jednak, że odpływ abonentów jest podobny do tego sprzed premiery ostatniego dodatku.
Pomimo spadków, wzrosły przychody - zapewne dzięki szerszej ofercie w wirtualnym sklepie. Jeszcze w tym roku ukaże się piąty dodatek - Warlords of Draenor. Datę premiery poznamy na targach Gamescom.
Łącznie Activision Blizzard wypracowało w kwartale przychody na poziomie 970 mln dol., w porównaniu z miliardem rok wcześniej. Sprzedaż cyfrowa odpowiadała za 49 procent całości, do czego w dużej mierze przyczynił się sukces Hearthstone: Heroes of Warcraft. Zyski firmy wyniosły 204 mln dol.