Activision Blizzard zarabia dużo więcej na PlayStation niż na Xbox
Garść ciekawych statystyk.
Dane zawarte w raporcie dla amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd pokazują cztery platformy, na których Activision Blizzard zarabia najwięcej pieniędzy. W 2020 roku liderem było PlayStation, na którym wydawca zdobył aż 17% swoich rocznych przychodów netto, czyli ok. 1,37 miliarda dolarów.
Zaraz za Sony uplasowały się kolejno Apple (15%) i Google (14%). Co ciekawe, Microsoft, który zamierza przejąć całe Activision Blizzard, odpowiadał za zaledwie 11% rocznych przychodów spółki, czyli ok. 890 milionów dolarów.
W 2021 roku sytuacja odrobinę się zmieniła - Sony (15%) straciło pozycję lidera na rzecz Apple i Google (obie po 17%), a Microsoft spadł jeszcze niżej, odpowiadając za 10% przychodów Activision. Co więcej, Sony i Microsoft były w ubiegłym roku dwoma największymi klientami pod względem należności brutto, czyli sprzedaży, za którą firma Activision nie otrzymała jeszcze zapłaty.
Informacje wypłynęły na światło dzienne w związku z wątpliwościami brytyjskiego Urzędu ds. Konkurencji i Rynków co do przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft. W ostatnich dniach byliśmy też świadkami słownych przepychanek między szefami Xboxa i PlayStation, których motorem napędowym są niepewne losy Call of Duty na konsolach Sony.