Activision miało anulować crossover Crasha i Spyro, aby skupić się na grach live service
Powodem niższa od oczekiwanej sprzedaż Crasha 4.
Według nieoficjalnych doniesień studio Toys For Bob pracowało nad piątą odsłoną przygód Crasha Bandicoota, która potencjalnie miała być crossoverem z marką Spyro. Activision jednak zdecydowało się anulować projekt z powodu większego skupienia na wieloosobowych grach live service.
Jak informuje serwis VGC, cytując fragmenty ustaleń autorów youtubowego kanału DidYouKnowGaming, tytuł był we wczesnej fazie rozwoju, kiedy wydawca postanowił wstrzymać prace. Głównym powodem miała być znaczna rozbieżność dochodów uzyskanych z wydanych w tamtym okresie gier single-player, a wieloosobowymi tytułami live service. Skłoniło to wydawcę do skupienia wszystkich sił na tych drugich.
Konkretnie rzecz ujmując sprzedaż Crash Bandicoot 4: Najwyższy czas oraz Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 była niższa od oczekiwanej, wobec czego postanowiono anulować produkcję sequeli obu tytułów. Dzisiaj wiemy, że Crash 5 miał być standardową dla serii trójwymiarową platformówką akcji i bezpośrednią kontynuacją „czwórki”.
Powstały też różne koncepty fabuły tytułu. Jeden z nich zakładał osadzenie akcji w szkole dla dzieci superzłoczyńców, gdzie Crash i jego towarzysze mieli zmierzyć się z potomkami różnych antagonistów z poprzednich dodsłon. Inna propozycja zakładała crossover z marką Spyro the Dragon i połączenie sił obu bohaterów przeciwko międzywymiarowemu zagrożeniu. Zarówno pomarańczowy jamraj, jak i fioletowy smok, miały być grywalnymi postaciami.
Przypomnijmy, że aktualnie najnowszą odsłoną kultowej serii Crash Bandicoot jest Crash Team Rumble - wieloosobowa odsłona serii łącząca klasyczny platformowy gameplay z drużynowymi potyczkami. Tytuł pojawił się wyłącznie na konsolach, omijając komputery, i niestety nie zdobył popularności wśród graczy. Studio Toys For Bob zdecydowało o zakończeniu wsparcia tytułu zaledwie osiem miesięcy po premierze. Serwery gry pozostają aktywne.