Activision na grach mobilnych zarabia więcej niż na PC i konsolach łącznie
Znak czasów.
Gry mobilne Activision Blizzard wypracowały w ostatnim kwartale fiskalnym więcej przychodów niż produkcje na PC i konsole łącznie - wynika z najnowszego raportu finansowego amerykańskiej korporacji.
Jak podano, segment mobilny odpowiadał za 831 mln dolarów przychodów, a więc dużo więcej niż dział konsolowy (376 mln) oraz PC (332 mln). Doliczyć można nawet „inne” (dystrybucja i ligi esportowe) z 105 mln dolarów - suma nadal jest mniejsza.
Wygląda więc na to, że zakup firmy King w 2016 roku był bardzo udanym przedsięwzięciem biznesowym Activision Blizzard. Właśnie ta firma odpowiada za większość z wspomnianych 831 milionów: aż 82 procent. Seria Candy Crush nie traci więc na popularności, a do tego jest jeszcze - już poza King - także Call of Duty Mobile czy Diablo Immortal.
Warto jednocześnie zauważyć, że wyniki wynikają w dużej mierze z faktu, że działy konsolowy i PC wypracowały w ubiegłym kwartale bardzo słabe wyniki. W przypadku komputerów osobistych tak źle nie było od 2016 roku, a konsol - od 2019 r., jak potwierdza poniży wykres.
„Zamierzamy nadal inwestować w perspektywy, które naszym zdaniem mają potencjał, by napędzić wzrosty w dłuższym czasie, w tym w dalszą budowę naszych inicjatyw reklamowych oraz w tytuły mobilne” - podsumował dyrektor generalny Bobby Kotick podczas spotkania z inwestorami.