Skip to main content

Cheaterzy przytłoczyli twórców CoD Black Ops 6. Activision przyznaje, że sobie nie poradziło

I obiecuje poprawę w kolejnych sezonach.

Uruchomienie trybu rankingowego w najnowszej odsłonie Call of Duty przyciągnęło sporo fanów kompetytywnych rozgrywek. Niestety, wraz z nimi w grze zawitało wielu oszustów, z których powstrzymaniem twórcy gry nie poradzili sobie zbyt dobrze.

Choć pierwsza fala walki z cheaterami poskutkowała wystawieniem aż 19 000 banów, to problem ten w pierwszych dniach działania trybu rankingowego nie umknął uwadze graczy. Odpowiedzialny za banowanie oszustów i usprawnianie gry Team RICOCHET przyznaje, że nie popisał się pod tym względem w pierwszym sezonie.

„Po serii aktualizacji nasze systemy są dziś w lepszym stanie we wszystkich trybach, jednak nie udało nam się osiągnąć zakładanego celu w zakresie integracji RICOCHET Anti-Cheat podczas premiery sezonu 01, szczególnie w przypadku rozgrywki rankingowej” - czytamy we wpisie na oficjalnym blogu Call of Duty.

W tym samym wpisie twórcy podsumowują pracę, którą wykonali dotychczas. Zwiększono prędkość systemów anti-cheat i skuteczność wykrywania podejrzanych zmian po stronie klienta i serwera. Usprawniono też narzędzia AI analizujące powtórki rozgrywek, a także zaangażowano więcej osób aktywnie monitorujących grę. Sporo poprawek ma wejść w życie wraz z nadejściem sezonów 02 i 03, a zostaną one dokładnie opisane w okolicach ich premiery. Team RICOCHET zachęca też graczy do korzystania z uwierzytelniania dwuskładnikowego.

„Zespół RICOCHET Anti-Cheat będzie kontynuował swoją pracę nad zwalczaniem oszustów. Chociaż poczyniliśmy postępy, wiemy, że trzeba zrobić więcej i chętnie podzielimy się szczegółami naszych planowanych głównych aktualizacji, które pojawią się w nowym roku” - zapewniają twórcy. Gracze pozostają jednak dość sceptyczni, czemu dają wyraz w komentarzach na platformie X, zwracając m. in. uwagę na problem z wystawianiem shadowbanów uczciwym użytkownikom.

„Ludzie, miałem shadowbana od ponad 10 dni. Zostałem uwolniony w zeszły czwartek tylko po to, aby wrócić do ograniczonego matchmakingu w ciągu 10 godzin. A ja nawet nie grałem w tę grę! Chcę po prostu pograć ze znajomymi, ale nie, muszę przerzucić się na Minecrafta z powodu wadliwego systemu” - żali się jeden z użytkowników.

„Dlaczego musimy czekać do sezonu 2 i 3? Ricochet działa od 2021 i zamiast poprawić sytuację, sprawił, że jest gorzej” - krytykuje kolejny.

Zobacz także