Activision zaprezentowało tryb multiplayer w Call of Duty: Ghosts
Nowe tryby, bronie i czego tylko dusza zapragnie. Jest też świeży zwiastun.
Activision oficjalnie przedstawiło tryb multiplayer w Call of Duty: Ghosts. W trakcie transmitowanej na żywo konferencji prasowej w Los Angeles, dyrektor generalny Eric Hirshberg zapewniał, że listopadowa premiera stanie się kolejną odsłoną „nieoficjalnego święta” miłośników serii.
Infinity Ward rezygnuje z losowo generowanych modeli postaci. Każdy gracz stworzy maksymalnie 10 żołnierzy, wybierając spośród setek różnych gadżetów, strojów i broni. Łącznie kombinacji ma być nawet 20 tys. Będziemy mogli zagrać także jako kobieta.
Ekwipunek i perki ponownie wybierzemy, mieszcząc się w określonej puli punktów - podobne rozwiązanie zastosowano już w Black Ops 2.
Łącznie przygotowano siedem trybów gry, 20 serii zabójstw, możliwość zabawy w kooperacji z zawodnikami sterowanymi przez sztuczną inteligencję oraz 30 nowych broni.
Jednym z nowych trybów jest dynamiczne Cranked, w którym po każdym zabójstwie wzrasta prędkość poruszania się i przeładowywania broni, ale jeśli w ciągu 30 sekund nie zabijemy kolejnego przeciwnika, nasza postać... eksploduje.
Kolejny nowy model gry to Search & Rescue, gdzie po śmierci nie jesteśmy do końca wyeliminowani z rozgrywki - możemy liczyć na ratunek naszych towarzyszy.
Zdecydowanie większą innowacją jest jednak Squads - zestaw trybów, umożliwiających mniej doświadczonym graczom rozgrywkę z przeciwnikami kierowanymi przez sztuczną inteligencję. Co więcej, również nasi towarzysze skorzystają z usprawnionych skryptów SI.
Twórcy wprowadzili także Dynamiczne Mapy - system, dzięki któremu gracze mogą wpływać na niektóre elementy otoczenia, zastawiając pułapki, tworząc nowe przejścia czy po prostu zrzucając dach stacji benzynowej na głowy przeciwników.
Usprawniony silnik odpowiedzialny za oprawę dźwiękową umożliwi realistyczne nagłośnienie pomieszczeń - w zależności od rozmiaru i budowy lokacji. Towarzysze będę także meldować o pozycji wrogów - o ile będziemy w stanie ich usłyszeć.
Zmiany dotkną również oprawę graficzną. Pojawią się nowe animacje: „naturalne wychylanie się” zza rogów, szybsze przeskakiwanie przez przeszkody i „ślizg na kolanach”, czyli dynamiczne przejście ze sprintu do kucnięcia.
Infinity Ward zapowiedziało, że przeprojektowało 80 proc. broni, zmieniając modele i efekty dźwiękowe. Pojawi się nowa klasa uzbrojenia, mieszcząca się pomiędzy snajperkami a standardowymi karabinami maszynowymi.
Rozszerzona zostanie integracja z tabletami i urządzeniami mobilnymi. Powstaje dedykowana aplikacja, do śledzenia statystyk i zmieniania ekwipunku. Przygotowano tryb Wojen Klanów, automatycznie generujący sieciowe mecze dla naszej drużyny. Informacje o naszych postępach zapisywane będą na serwerach - przeniesiemy je później na konsole nowej generacji.
Activision zapowiedziało już cztery dodatki DLC, dostępne także w ramach przepustki sezonowej.
Call of Duty: Ghosts ukaże się w listopadzie na PC, X360, PS3, Wii U oraz PlayStation 4 i Xbox One.
W trybie multiplayer obecny będzie również piesek.