>Adr1ft - Adam Orth pracuje nad niezależną grą o swojej „wpadce” na Twitterze
Deweloper w kwietniu zrezygnował z pracy w Microsofcie po niewybrednych komentarzach.
W kwietniu ubiegłego roku z pracy w Microsofcie zrezygnował Adam Orth, który zasłynął radami udzielanymi na Twitterze. Zalecał między innymi, by gracze „pogodzili się” z faktem, że nowy Xbox wymaga stałego połączenia z Internetem. Teraz były dyrektor kreatywny pracuje nad własną grą niezależną, inspirowaną swoimi przeżyciami.
Jak informuje serwis Kotaku, produkcja nosi tytuł >Adr1ft i opowiada o przygodach samotnego astronauty na uszkodzonej stacji kosmicznej. Staramy się naprawić obiekt, zniszczony w wyniku nieszczęśliwego wypadu, co ma być podobno nawiązaniem do wspomnianej wymiany zdań w popularnym serwisie społecznościowym.
„Wybrałem właśnie taki sposób, by - jak mówił słynny filozof - pogodzić się z tym [deal with it]” - tłumaczy deweloper, nawiązując do swoich własnych słów.
„Przepraszam, ale nie rozumiem tej całej afery z „zawsze podłączoną” [always connected] konsolą. Każde urządzenie jest teraz podłączone. W takim żyjemy świecie” - napisał w ubiegłym roku na Twitterze, podsumowując swoją wypowiedź tagiem „Pogódźcie się z tym” [deal with it].
Projektant z BioWare, Manveer Heir zauważył wtedy, że w niektórych miejscach połączenie z Internetem może być mniej stabilne niż w Los Angeles czy San Francisco. „Niby dlaczego miałbym mieszkać w takich miejscach?” - odparł Orth. Następnego dnia Microsoft wystosował oficjalne przeprosiny, a tydzień później deweloper nie pracował już w tej firmie.
W >Adr1ft przemierzymy kolejne sekcje stacji, naprawiając usterki w ramach posiadanych zasobów tlenu. Gra stawia na eksplorację i rozwiązywanie zagadek logicznych, a w trakcie przeszukiwania pomieszczeń znajdziemy dzienniki, wyjaśniające zagadkową katastrofę. Prace nad tytułem wspomaga Omar Aziz, dawniej pracownik Microsoftu i Treyarch, zaangażowany między innymi w serię Medal of Honor. Produkcja na pełną skalę powinna rozpocząć się w maju, premiera w przyszłym roku, na PC, PS4 i Xbox One. W planach jest także wsparcie dla Oculus Rift.
Ubiegłoroczna wpadka na Twitterze okazała się być korzystna dla kariery Ortha. Deweloper, poza zapowiedzianą grą, przygotowuje także wykład na konferencję GDC w marcu, gdzie opowie o radzeniu sobie z internetową nagonką w referacie pod tytułem „Władza tłumu: niszcząca moc opinii i sieciowych społeczności”.