Afera o wysokie ceny przedmiotów w Helldivers 2. Gracze się buntują, twórcy odpowiadają
Deweloperzy obiecują wzięcie pod uwagę krytyki graczy.
Twórcy Helldivers 2 sprawili graczom niemałą niespodziankę ogłaszając crossoverowe wydarzenie z marką Killzone, czyli nieco już zakurzoną, ale nadal ciepło wspominaną ekskluzywną strzelanką Sony. Nie obyło się jednak bez kontrowersji, ponieważ gracze głośno skrytykowali wysoką cenę nowych przedmiotów kosmetycznych. Twórcy postawili odpowiedzieć na wątpliwości graczy.
Spośród dodanych przedmiotów, nowa zbroja bazująca na wyglądzie Helghastów - głównych antagonistów Killzone - kosztuje 500 Super Credits (waluty premium gry), nowa peleryna 310 SC, nowy hełm to kolejne 310 SC, natomiast wprost wyjęty z Killzona karabin szturmowy 615 SC. Całość kosztuje więc niecałe 2 tys. Super Kredytów, podczas gdy koszt przepustki bojowej premium - zawierającej więcej przedmiotów - to koszt zaledwie tysiąca SC.
Kontrowersje budzi również konieczność kupienia nowego karabinu za prawdziwe pieniądze, przez co pojawiły się oskarżenia o zmienianie tytuł w grę „pay to win”. Jak informuje serwis VG247, deweloperzy postanowili odpowiedzieć graczom poprzez oficjalny serwer Discord tytułu. „Hej, chciałem szybko odnieść się do sprawy z przedmiotami Helghastów. Po pierwsze to nasza pierwsza kolaboracja i dopiero uczymy się organizować tego typu wydarzenia” - napisał na komunikatorze szef studia Shams Jorjani. „Po drugie, wszystkie te przedmioty są opcjonalne. Niemniej, im więcej ich sprzedamy, tym więcej darmowej zawartości będziemy mogli dać wam w przyszłości”.
Deweloper odpowiedział też bezpośrednio niektórym internautom stawiającym co bardziej poważne zarzuty. Jeden z graczy zarzucił deweloperom, że wydarzenie z Killzone i wysokie ceny przedmiotów to sygnał, że w przyszłości gracze będą musieli płacić za część nowej zawartości. „Powiem wprost, nie mamy takiego zamiaru” - odpowiada Jorjani. „Ale im lepiej ogólnie się kręci nasz biznes, tym większe i lepsze darmowe aktualizacje będziemy mogli dostarczyć w przyszłości”.
Jednocześnie z jeszcze innej wypowiedzi szefa studia możemy wywnioskować, że w przyszłości ceny przedmiotów crossoverowych będą niższe. Jeden z użytkowników zasugerował, że cena 500 SC za nowy pancerz jest bardzo wysoka i koszt 350 albo 250 SC byłby bardziej akceptowalny. „Dzięki, rozumiem twój punkt widzenia. Chcieliśmy spróbować czegoś nowego i sprawdzić, jak zareagują gracze. Chcieliśmy też zobaczyć, jak tego typu rzeczy się sprzedają i co możemy poprawić w przyszłości” - odpowiedział deweloper.