AI Copilot przyda się także w grach. Microsoft pokazuje, jak asystent udziela graczom porad
Na przykładzie Minecrafta.
Microsoft nieustannie pracuje nad ulepszaniem swojego inteligentnego asystenta Copilot o nowe funkcje. Najnowsze materiały udostępnione przez firmę prezentują sztuczną inteligencję wykrywającą, że użytkownik komputera gra w Minecrafta i udzielającą porad dotyczących rozgrywki.
Jak możemy zobaczyć na opublikowanym filmie, po włączeniu trybu rozmowy głosowej z asystentem i uruchomieniu gry, użytkownik mógł zapytać Copilota, jak wykonać miecz. Następnie syntezowany głos poprosił o otwarcie okna ekwipunku i zauważył, że graczowi brakuje niezbędnych materiałów - wobec tego zasugerował ich zebranie.
Następne demo przedstawiało gracza zaatakowanego przez dwójkę Zombie. Copilot ponownie zinterpretował sytuację na ekranie i zasugerował ucieczkę od zagrożenia poprzez sprint, szybkie zbudowanie wystarczająco wysokiej wieży, aby potwór nie mógł dosięgnąć gracza lub znalezienie schronienia.
Oczywiście o ile pokazane w podanych przykładach sytuacje są raczej trywialne, to mają ilustrować zdolności poznawcze i komunikacyjne asystenta, poprawnie interpretującego sytuację na ekranie oraz naturalnie komunikującego się z użytkownikiem w czasie rzeczywistym. Niemniej łatwo sobie wyobrazić bardziej złożone scenariusze, gdy gracz będzie mógł głosowo poprosić asystenta o np. znalezienie solucji do zagadki w grze lub poprowadzenie go przez skomplikowany etap bez konieczności minimalizowania ogrywanego tytułu i uruchamiania przeglądarki internetowej.
„Wynosimy Copilota na wyższy poziom. Copilot może patrzeć, słuchać, rozmawiać i pomagać w czasie rzeczywistym. Zobaczcie opublikowane materiały, aby zrozumieć, o co mi chodzi. Wkrótce twój inteligentny towarzysz będzie mógł żyć razem z tobą, niezależnie od tego, czy grasz w Minecrafta, czy pomagając ci w najtrudniejszych życiowych wyzwaniach” - napisał Mustafa Suleyman, szef działu Sztucznej Inteligencji w Microsofcie, w wiadomości dołączonej do udostępnionego filmu.