Skip to main content

AI zrewolucjonizuje branżę gier, ale nie da rady zastąpić ludzi - uważa szef PlayStation

Dyrektor mówi także o planach firmy na przyszłość.

Nie ulega wątpliwości, że narzędzia oparte na sztucznej inteligencji szturmem podbijają branżę gier i raczej nie ma co liczyć, że ich popularność z czasem spadnie. Ich użycie budzi jednak kontrowersje w kwestii zastępowania pracy niektórych deweloperów tańszą siecią neuronową. W niedawnym wywiadzie szef działu PlayStation w Sony stwierdził, że rozwiązania AI są rewolucją w branży, ale nie zastąpią dzieł ludzkich twórców.

Podejrzewam, że na rynku gier będzie podwójne zapotrzebowanie. Po pierwsze na innowacyjne doświadczenia zapewniane przez sztuczną inteligencję, a po drugie na te dokładnie przemyślane i stworzone ręcznie” - powiedział w rozmowie z BBC szef PlayStation Hermen Hulst. „Osiągnięcie odpowiedniego balansu pomiędzy wykorzystaniem AI, a utrzymywaniem magii ludzkiego dotyku, będzie kluczowe”.

Jednocześnie Hulst wraz drugim dyrektorem PlayStation Hideakim Nishino podzielili się bardzo dobrymi wieściami na temat wielu sukcesów firmy od momentu, kiedy przejęli kierownictwo w czerwcu. Biznesmeni pochwalili się, że PS5 sprzedaje się świetnie, Astro Bot został świetnie przyjęty przez graczy, natomiast akcesorium PlayStation Portal okazało się „dużym sukcesem” i będzie dalej wspierane. Jedyną definitywną porażką w ostatnim czasie było nieszczęsne Concord.

Zobacz na YouTube

Jeśli natomiast chodzi o plany na przyszłość PlayStation, to firma zamierza dale kontynuować ekspansję swoich marek poza branżę gier. Cel zakłada kontynuację produkcji wysokiej jakości filmowych oraz serialowych ekranizacji, takich jak stworzony wspólnie z HBO serial The Last of Us czy film Uncharted z 2022 roku. W kolejnych latach możemy się spodziewać ekranizacji kolejnych franczyz PlayStation.

Mam nadzieję, że uda mi się skutecznie wyprowadzić marki należące do PlayStation poza tylko branżę gier i zainteresować nimi szerszą publikę. Chcę, aby trwale zagościły w szeroko rozumianym przemyśle rozrywkowym” - przekazał. Jednocześnie przypomniał o powstającej we współpracy z Amazonem ekranizacji God of War, która będzie kolejnym krokiem do osiągnięcia tego celu.

Zobacz także