Skip to main content

Aion - Archdaeva: wszystko o awansie

Zmiany w historii gry.

Najnowsza aktualizacja do Aiona wprowadziła szereg nowości. Wśród nich jest kontynuacja historii świata Atreia. Znamy kataklizm, który podzielił planetę na dwie części, doprowadził do śmierci wielu ras oraz wzniecił konflikt pomiędzy Elyosami, Asmodianami, a smoczymi Balaur. Przenosimy się teraz tysiąc lat do przodu. Wojna nie ma dalszego sensu, wiele wskazuje na to, że nastąpi długo oczekiwany pokój. Problem jednak w tym, że znaki na ziemi i niebie zwiastują ponowny kataklizm. Dodatkowo, ujawnione zostały nowe fakty na temat początku wieloletniej wojny, rzucając na wszystko nowe światło.

Prastara moc Archdaeva posłużyła niegdyś za ostatni klucz zabezpieczający Tower of Eternity. Siła trzymająca Atreię w złudnej całości zaczęła jednak słabnąć. Pojawiły się nowe kontynenty oraz przebudziły się dawno niewidziane potwory. Klucz do rozwiązania problemu kryje się we wspomnieniach. Elyos i Asmodianie muszą stanąć przed trudnym wyborem - czy powtórzą błędy przeszłości i powalczą o dziedzictwo, czy też znajdą wspólny język.

Jedna kobieta, a ile problemów!

Awansowanie na Arcy-Daeva

Osiągając poziom 65 otrzymamy możliwość wykonania zadania (tak jak na poziomie 10) na awans. Konkretnie rzecz ujmując, dostaniemy opcję transformacji na Arcy-Daeva, czyli wyniesiony status. W efekcie nie mamy innej możliwości. Wraz z aktualizacją 5.0 do Aiona, maksymalny poziom postaci został podniesiony do 75 (wcześniej był to 65). Chcąc jednak osiągnąć 66 level lub wyższy, musimy awansować na Arcy-Daeva, dlatego nie mamy na to większego wpływu.

Wyniesienie jest jednak rzeczą opłacalną, bowiem daje nam sporo możliwości do zabawy. Po wykonaniu na nie zadanie, automatycznie osiągamy poziom 66. Otrzymujemy również pierwsze punkty stworzenia (esencji) - co poziom będziemy otrzymywali kilka takich punktów. Rozdać je możemy na różne rzeczy, dlatego warto się z nimi zapoznać, zanim pożałujemy dokonanego wyboru.

Bycie Arcy-Daeva to poważna sprawa

Pierwsza opcja daje możliwość zwiększenia jednej z podstawowych statystyk postaci. Mowa tutaj o sile, zdrowiu, zwinności, precyzji, wiedzy oraz woli. Wydawanie punktów w tym miejscu przekłada się bezpośrednio na sprawność naszego bohatera i odpowiednio wzmocni go.

Kolejna możliwość polega na wydawaniu punktów stworzenia na ulepszanie podstawowych zdolności, nie pochodzących ze Stygmatów. W ten sposób jakby podnosimy je na kolejny poziom, zwiększając zadawane przez nie obrażenia.

Inną opcją jest zainwestowanie punktów na jedną z transformacji. Do dyspozycji mamy formę ognia, wody, ziemi oraz wiatru. Każda z nich zapewnia postaci unikalne zdolności, czary oraz bonusy od efektów.

Wraz z aktualizacją 5.1 punktów stworzenia można użyć również na ulepszenie umiejętności Arcy-Daeva. Każda klasa postaci otrzymała 4 efekty pasywne i 4 zdolności, które w ten sposób można wzmocnić. Ich ulepszenie wyraźnie polepszy naszą skuteczność bojową. Efekty pasywne są identyczne dla wszystkich bohaterów:

  • Wzmocnienie Obrony (wymagany 67 poziom, 5 CP) - Zmniejsza obrażenia zadawane przez potwory.
  • Wzmocnienie Ataku (wymagany 69 poziom, 5 CP) - Zwiększa obrażenia zadawane potworom.
  • Zwiększenie Obrony przed Wrogami (wymagany 71 poziom, 10 CP) - Zmniejsza obrażenia zadawane przez ataki graczy.
  • Mistrzowskie Wzmocnienie Ataku (wymagany 73 poziom, 15 CP) - Zwiększa obrażenia zadawane graczom.

Nowsze aktualizacje mają wprowadzić dodatkowe czary dla wszystkich klas postaci.


Transformacja dzięki Arcy-Daeva

Jednym z ciekawszych aspektów bycia Arcy-Daevą jest możliwość transformacji w żywioł ognia, wody, ziemi lub wiatru. Taka przemiana trwa przez 5 minut, a jej czas odnowienia wynosi jedną godzinę (jeśli wydamy 5 punktów przemiany, to zmniejszymy ten czas do 35 minut). Będąc wcieleniem jednej z form żywiołów otrzymujemy dostęp do 5 zdolności (czterech indywidualnych i jednej wspólnej), które zastępują czary naszej klasy. Oczywiście dotyczy to zaawansowanej transformacji.

Nowe transformacje wyglądają całkiem nieźle

Wersja podstawowa zapewnia jedynie dwa ataki i jest zdecydowanie słabsza, niż jej forma rozwinięta. Nie ma większego zastosowania w grze, niemniej jest wymagana, by osiągnąć transformację bardziej rozbudowaną. Należy bowiem wydać 5 punktów stworzenia na wersję podstawową i mieć poziom 75, by móc zmieniać się w wybrany, ulepszony żywioł.

Trzeba przy tym pamiętać, że wszystkie formy mają wspólny czas odnowienia, więc nie ma możliwości uruchamiania każdej z czterech transformacji jedna za drugą. Przemiana zapewnia nam również zwiększoną liczbę punktów życia, punktów many oraz zadawanych obrażeń.


Bohaterskie Wyzwania

Od aktualizacji 5.0 dodano do gry nowy system dziennych zadań, by droga do 75 poziomu nie była aż tak wymagająca. Każdego dnia gracz otrzyma do wykonania trzy misje. Na ich wykonanie mamy 24 godziny, nowe zaś dochodzą codziennie o północy. Wykonując je otrzymujemy przede wszystkim bonusy do zdobywanych punktów doświadczenia. Warto dodać, że ta funkcja dostępna jest dla postaci od 65 poziomu i niezależnie, czy posiadają Złoty Pakiet, czy nie. System stworzony został przez europejskiego wydawcę, czyli Gameforge.


Nowe regiony

Wraz z kolejnym kryzysem, świat Atrei wzbogacił się o nowe-stare regiony. Norsvold (Nosra) to tereny przeznaczone dla Asmodian. Przypominają im o problemie związanym z dawnym zjednoczeniem ich anielskich braci z rasą Balaur. Elyos otrzymali z kolei święte ziemie Iluma (Esterra), zrujnowane przez żądnych krwi Amodian. Oba regiony mają być przypomnieniem dla ras o ich słabościach i przymusie do połączenia sił w walce z wspólnym wrogiem. Problem jednak w tym, że przypomnienie o przeszłości może nie zostać potraktowane jako nauczka, a jedynie rozdrapie stare rany.

Prócz tego gracze otrzymają dostęp do Tower of Eternity, czyli centrum całego problemu, które trzyma ten świat w ryzach. Bohaterowie odnajdą tam dawno zapomnianą wiedzę, mogącą pomóc w zażegnaniu kryzysu. To tutaj zakończy się awans herosów na poziom 75 i w tym miejscu umieszczone zostaną najważniejsze instancje.

Esterra wygląda malowniczo

Zbroje Arcy-Daev

Na 65 poziomie warto zainteresować się zbieraniem starego ekwipunku (dotyczy to przede wszystkim nowych graczy). Mimo to, że od przemiany w Arcy-Daevę otrzymamy dostęp do nowego sprzętu i bardziej wymagających instancji, tak w tym wszystkim jest pewna pułapka.


Spis treści: Aion - poradnik i najlepsze porady

Następnie: Aion - tajniki systemu petów


Specjalny oręż Arcy-Daev może zostać stworzony przez profesję, co jest niezwykle drogie, lub zdobyty w walce z potworami. Prócz lepszych statystyk i bonusów, ekwipunek ten jest niezwykle nietrwały. Okazuje się bowiem, ze podbijanie go na wyższy poziom, (co w przypadku standardowych przedmiotów wiązało się z ryzykiem) może doprowadzić do jego zniszczenia. Wraz z nieudanym ulepszaniem sprzętu, rozpada się on na kawałki, co zmusza do zdobywania kolejnego egzemplarza. W efekcie właśnie dlatego warto zaopatrzyć się w poprzednie przedmioty, bowiem nieudana zabawa w modyfikowanie zbroi może nas jej zwyczajnie pozbawić.

Co ciekawe, dotyczy to wszystkich rodzajów zbroi, czyli zarówno PvP oraz PvE. Granicą bezpieczeństwa jest ulepszenie przedmiotu do poziomu +15, wtedy nie rozpadnie się przy nieudanej próbie dalszego wzmacniania. Oznacza to jednak, że niewielu graczy pozwoli sobie na tak spore ryzyko. Przynajmniej na początku.

Zobacz także