Skip to main content

Aion - Inżynier: pistolety a mech

Nowoczesne technologie.

Inżynier to klasa postaci, która wywołała spore zamieszanie wśród społeczności Aiona. Sam w sobie nie jest jakoś wybitnie rewolucyjny - na początku daje się poznać, jako teoretycznie fizyczny bohater, walczący na dystans. Szybko jednak okazuje się, że jego pociski zadają magiczne obrażenia, czyniąc go klasą poniekąd od czarów.

Zabawa rozpoczyna się jednak, gdy otrzymamy możliwość wyboru specjalizacji na 10 poziomie. Do naszej dyspozycji oddano EterTech oraz Strzelca, czyli dwie skrajnie odmienne postacie.


EterTech, czyli pora na mecha!

EterTech do nietypowa specjalizacja, którą oferuje Inżynier. Wyróżnia się na tle innych klas przede wszystkim wizualnie, bowiem daje dostęp do dużego robota, czyli mecha. Tak niecodzienna postać teoretycznie powinna być popularna wśród graczy. Niemniej dzięki skomplikowanym mechanikom umiejętności, nie jest tak atrakcyjny. Wymaga bowiem wprawy, dlatego mimo ciekawego wyglądu, nie jest to najpopularniejsza klasa w Aionie. Odpowiada za to również wolna prędkość ataku oraz wysokie czasy odnowienia zdolności.

EterTechy korzystają ze zbroi kolczugowych, a konkretnie ich odmian magicznych. Do tego mogą decydować się na jedną z dwóch broni: Klucz EterTech lub rewolwer. Ten pierwszy jest najpopularniejszym uzbrojeniem tej klasy, bowiem Klucz wymagany jest do przywoływania mecha. Rewolwer należy zatem traktować jako zestaw dodatkowy, dający dostęp do kilku unikalnych zdolności, z których skorzystamy przede wszystkim w walkach z innymi graczami. Na PvE jest zaś bezużyteczny.

Jaką rolę pełni ta specjalizacja w grze? Łączy ze sobą bycie tankiem oraz DPS-em. Zazwyczaj gracze wybierają Templariusza, lub Gladiatora, gdy chcą kogoś twardego, ale w sprawnych rękach i EterTech poradzi sobie z tym zadaniem. Należy jednak uważać, gdyż zestaw ataków tej postaci wymaga stosowania różnych kombinacji, co skutecznie utrudnia zabawę.

Z tym żelastwem nie wszędzie nas wpuszczą...

Prócz tego, piloci mechów mogą pełnić rolę osób zadających obrażenia. Co ciekawe, mowa tutaj o magicznych obrażeniach w zwarciu! Klasa ta posiada sporo umiejętności obszarowych, co jest przydatne w walkach z dużą ilością przeciwników. Poza tym, cechuje ją spora wytrzymałość oraz dostęp do czarów oszałamiających lub unieruchamiających.

Co się zaś tyczy Manastones, w tym przypadku sprawa jest prosta. Jako tank EterTech powinien koncentrować się na zwiększeniu liczby punktów życia oraz siły ataków magicznych. W przypadku walk z innymi graczami, przydatna będzie również magiczna precyzja. Należy pamiętać, że ze względu na swoje rozmiary zazwyczaj ta klasa jest pierwsza brana jako cel. Ma kilka zdolności, które pozwalają jej wejść w tłum i z niego wyjść, ale zaleca się granie rozsądnie. Nie sztuką jest bowiem potem wyskoczyć z mecha i atakować wszystkich rewolwerem.


Strzelcowi nie obce są pistolety

O ile EterTech kusił graczy wyglądem, ale okazał się mało popularny na dłuższą metę, tak Strzelec to kłoda w oku weteranów. Specjalizacja ta na początku oferowała ogromne obrażenia magiczne, sporą mobilność oraz wymóg stosowania dwóch broni jednocześnie. Niestety, jej główna rola to działanie w PvP.

Strzelcy noszą zazwyczaj magiczne odmiany skórzanych zbroi. Do tego mają do dyspozycji rewolwery oraz armaty. Czemu nie lub? Inaczej bowiem niż u innych klas, Strzelcy muszą nauczyć się żonglowania swoim ekwipunkiem niemal od początku. Rewolwery są stosunkowo szybkie i pełnią funkcję oręża podstawowego. Dostęp do armat odblokowywany jest z czasem. Broń ta charakteryzuje się ogromnymi obrażeniami, ale powolnymi atakami. Do tego daje dostęp do kilku zdolności obszarowych, co bywa przydatne w walkach z kilkoma przeciwnikami. Niemniej nie można polegać tylko na jednym rodzaju broni dystansowej.

Cały urok tej klasy polega właśnie na przełączaniu się pomiędzy rewolwerem, a armatą, by w pełni wykorzystywać czasy odnowienia czarów. Przy czym podczas expienia, warto koncentrować się na pistoletach. Działo przyda się z kolei, gdy zmierzymy się z bossem, lub na instancjach. Niestety, trzeba liczyć się z tym, że Strzelec wymaga sporej wprawy i nie zadaje największych obrażeń magicznych. Oznacza to, że nie jest to klasa najchętniej brana do roli DPS-a w PvE.

Pistolet, czy armata? A może obie bronie?

Na szczęście znajduje swoje miejsce w PvP. Ze względu na szybkość poruszania się, możliwość kradnięcia many oraz kilka ogłuszeń, Strzelcy mogą liczyć na wsparcie podczas walk z innymi graczami. Jeśli chodzi o korzystanie z Manastones, jak już zostało wspomniane, nie należy mylić tej postaci z klasą fizyczną. Mimo posiadania rewolweru i armaty, ta specjalizacja zadanie obrażenia magiczne, czyli warto zainwestować w ich wzmocnienie oraz precyzję ataków. Przy czym znajdzie się również miejsce na szansę na obrażenia krytyczne.


Spis treści: Aion - poradnik i najlepsze porady

Następnie: Aion - Archdaeva: wszystko o awansie

Zobacz także:

- Aion - Bojownik: gra w zwarciu

- Aion - Zwiadowca: łowca i skrytobójca

- Aion - Mag: różnice między zaklinaczem a czarodziejem

- Aion - Kapłan: wszystko o pomocnikach

- Aion - Artysta: rola w drużynie oraz zastosowanie


Grając Strzelcem należy pamiętać, że klasa ta korzysta ze skór, czyli nie ma najwyższego współczynnika obrony fizycznej. Do tego nie posiada dużej ilości punktów życia. W efekcie jest postacią typu „glass cannon”, czyli zadają spore obrażenia, kosztem niskiej wytrzymałości. Stąd trzeba nauczyć się mechanizmów ucieczki, które nie pozwolą przeciwnikom podejść. Nie ma sensu stać w miejscu i walczyć, gdy nie wytrzymamy na polu bitwy zbyt długo. Niestety, przy korzystaniu z armat sytuacja nie wygląda tak kolorowo - ten rodzaj broni uziemia Strzelca. Oczywiście, zapewnia mu duże obrażenia, ale nie rekompensuje braku mobilności.

Zobacz także