Skip to main content

Aion - Zwiadowca: łowca i skrytobójca

Skryte krzywdzenie bliźnich.

Zwiadowca jest niezwykle mobilną klasą, koncentrującą się na szybkich atakach wymierzonych w jednego przeciwnika. Cechuje go mniejsza ilość punktów życia oraz słaba zbroja, niemniej z opresji ratuje go wysoki współczynnik uników. Na 10 poziomie może zdecydować o zmianie w jedną z dwóch profesji: Łowca lub Asasyn. Warto zwrócić uwagę, że obie ścieżki rozwoju diametralnie różnią się od siebie, oferując zupełnie inny styl grania. Rozpoczynając zabawę jako Zwiadowca, poznamy tę klasę bardziej od strony Asasyna, niż Łowcy.


Łowca atakuje z ukrycia za pomocą łuku

Łowca to jedyna postać w grze, koncentrująca swoje umiejętności na łuku. Specjalizuje się w atakach dystansowych, a w przypadku niespodzianek, może wspomagać się pułapkami. Niestety, klasa ta narażona jest na wiele niebezpieczeństw ze strony przeciwników, a to za sprawą jej małej uniwersalności. Uznaje się do tego, że jest to również jedna z najtrudniejszych specjalizacji.

Jeśli chodzi o dobór ekwipunku, Łowcy nie mają zbyt dużego wyboru. Muszą polegać na skórach, zapewniających niską odporność fizyczną. Na szczęście oferują spory bonus do uników, co w sytuacjach kryzysowych ma spore zastosowanie. Wraz z użyciem pułapek, które mogą zadawać spore obrażenia, lub unieruchamiać przeciwników, Łowca może czuć się bezpiecznie. Niestety, do skutecznego korzystania z tego asortymentu potrzebuje statystyki magicaccuracy, zwiększającej szansę na trafienie ze zdolności.

W kwestii oręża, cała zabawa koncentruje się na łukach. Te będziemy wymieniać regularnie, na coraz to lepsze modele. Na początku nie warto inwestować w konkretne egzemplarze, a jedynie korzystać z tego, co wypadnie z potworów lub misji. Podobnie jak u Gladiatora, powinno się zdobywać ekwipunek za Coins, nawet na 65 poziomie. Do tego czasu nie warto bawić się w instancje, bo sprzęt nie jest wybitnie mocniejszy, a marnujemy czas. Zamiast tego lepiej pofarmić, bo waluta przyda się do ulepszania oręża.

Nawet Łowca jest w stanie zgubić się w tym chaosie

W przypadku Manastones, Łowcy koncentrują się na bonusach do ataku, precyzji oraz szansie na trafienie krytyczne. W przypadku walki z graczami, przyda się dodatek do trafień magicznych, by pułapki miały szersze zastosowanie.

Niestety, grając tą klasą trzeba od początku nastawić się na różne trudności. Po pierwsze, nie zadaje ona najwięcej obrażeń, więc łatwo zastąpić Łowcę kimś innym w drużynie. Po drugie koncentruje się na atakach w jeden cel, będąc tym samym nieprzydatnym do czyszczenia pomieszczeń z wieloma przeciwnikami. Dodatkowo, jedyną funkcją tej klasy jest zadawanie obrażeń. Nie mamy możliwości wspierania sojuszników buffami, jedynie koncentrujemy się na atakowaniu. Do tego współdzieli część zbroi ze Strzelcem, który o wiele chętniej brany jest do ekipy. Należy przy tym pamiętać, że Łowcy nie potrzebują bonusu do ataków magicznych, więc nie ma sensu brania takich setów (przydatnych właśnie dla Strzelców).


Asasyn, czyli zabójca działający w ukryciu

Asasynowi o wiele bliżej jest Zwiadowcy. Klasa ta pełni funkcję zabójcy, który może korzystać z dobrodziejstw niewidzialności. Ta jest czasowa oraz można ją przerwać, gdy Asasyn otrzyma obrażenia (np. w obszarowe), więc nie cieszcie się za bardzo. Granie tą klasą wymaga precyzji oraz znajomości działania różnych kombinacji ataków. Dlaczego?

Asasyni bowiem specjalizują się w stunlocku. Stunlock to nic innego, jak utrzymywanie przeciwnika w stanie ciągłego ogłuszenia. Służą do tego różne umiejętności, które mają szansę na oszołomienie naszego wroga. Z tego powodu warto prześledzić opis Chain Skills i zauważyć, które ataki mogą zestunować naszego konkurenta. Przykład? Kontratak, a następnie Zasadzka zadziałają, tak, jak Wirujące Cięcie, potem Kontratak. NatomiastZasadzka, a dalej Kontratak już nie ogłuszy nam wroga.

Jeśli chodzi o zbroje, podobnie jak Łowca, Asasyn ubiera się w skóry. Nie interesuje go ekwipunek dający bonusy do magii. Jedynie podczas PvP przydaje się magicaccuracy, bowiem zwiększa szansę na wejście stuna z umiejętności, co jest podstawą mechaniki tej klasy. Ogłuszony przeciwnik nie może nas zaatakować, a my w tym momencie mamy wystarczająco dużo czasu, by zadać mu sporo obrażeń. Podobna zasada dotyczy mobów podczas expienia - stunlock to dobra technika, gdy chcemy wyjść ze starcia bez szwanku. Problem jedynie w tym, że na stwory z instancji, czy bossów, ta mechanika już nie działa tak sprawnie.

Niebezpieczny skrytobójca jest doskonały w walkach PvP

Z tego powodu Asasyn musi zmieniać styl gry w zależności od tego, czy bawi się PvP, czy PvE. Standardowymi statystykami dla tej klasy będzie precyzja, szansa na trafienie krytyczne oraz siła ataku. Niektórzy preferują zabawę z unikami, ale to statystyka dodatkowa i w pełni losowa - trudno jest na niej polegać. Do tego można podczas walki z graczami skorzystać z dobrodziejstw magicresist, ale wtedy tracimy na mocy naszych ataków. Cześć osób inwestuje również w magicboost, ale dotyczy to instancji i znów jest w pełni sytuacyjną sprawą.


Spis treści: Aion - poradnik i najlepsze porady

Następnie: Aion - Mag: różnice między zaklinaczem a czarodziejem

Zobacz także:

- Aion - Bojownik: gra w zwarciu

- Aion - Kapłan: wszystko o pomocnikach

- Aion - Artysta: rola w drużynie oraz zastosowanie

- Aion - Inżynier: pistolety a mech


Problematyczna jest również kwestia broni Asasyna. Klasa ta koncentruje się na dobrodziejstwach płynących z posiada dwóch jednoręcznych ostrzy. Problem jednak w tym, ze ciężko jednoznacznie stwierdzić, czy sztylet, czy miecz jest lepszy. Z tego powodu w głównej ręce Asasyni zazwyczaj dzierżą sztylet, a w drugiej miecz. Dzięki temu jest kompromis pomiędzy szybkością ataków, a ich siłą. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by grać z dwoma sztyletami, lub mieczami. W pierwszym przypadku mamy większą szansę na trafienie krytyczne i szybciej wyprowadzamy ciosy. Przy drugiej opcji koncentrujemy się zaś całkowicie na sile naszych uderzeń.

Zobacz także