Scorn - Akt 2: obrotowy cylinder, klucz, pilot
Jak uruchomić machinę z wypustkami, gdzie znaleźć broń.
Po zdobyciu wszystkich czterech elementów klucza pora rozwiązać ostatnia zagadkę drugiego aktu. Potem zostanie tylko odblokować zamkniete drzwi i przejść do następnego etapu rozgrywki.
Na tej stronie:
Zagadka z obrotowymi cylindrami i klucz/pilot
Mając już cztery elementy klucza, możesz użyć go w pomieszczeniu z czerwonymi „jajnikami” - aktywuj piedestał po prawej stronie. Odblokuje to mechanizm po lewej. Aktywuj go, by rozwiązać zagadkę z cylindrami.
Zadanie polega na tym, aby tak obracać oznaczone na biało krążki, by dopasować je kształtem do oznaczonych na czerwono wgłebień po lewej. Oto najprostsze rozwiązanie:
- Pierwszy krążek (1) - dwa stopnie w dół. Przesuń raz w lewo.
- Drugi krążek (2) - cztery stopnie w górę. Przesuń raz w lewo.
- Trzeci krążek (3) - cztery stopnie w dół. Przesuń raz w lewo.
- Czwarty krążek (4) - dwa stopnie w górę. Przesuń raz w lewo.
- Ponownie pierwszy krążek (1) - dwa stopnie w górę.
Mechanizm się uruchomi, a spod czerwonych „jajników” wysunie się cokół z kluczem/pilotem oraz pojemnikiem na leczące osocze - „apteczką”. Służy on do otwierania różnych drzwi, jednak liczba świecących się na kluczu/pilocie lampek musi odpowiadać ilości lampek na zamku. Klucz można będzię ulepszać, by otwierał coraz bardziej złożone zamki. Można go używać z pewnej odległości, choć nie można też stać zbyt daleko od drzwi.
Apteczka i zakończenie drugiego aktu
- Po zabraniu klucza/pilota i apteczki, wyjdź z pomieszczenia na główny korytarz i skieruj się w lewo. Idź do końca, aż do zamknietych drzwi z charakterystycznym okrągłym zamkiem. Na zamku widać sześć lampek, ale świeci się tylko jedna.
- Aktywuj zamek i przejdź przez drzwi. Idź dalej jedyna drogą, aż dotrzesz do windy - zjedź nią na dół.
- Idź naprzód. Po krótkiej scence stracisz nieco zdrowia. Na szczęście tuż obok znajduje się urządzenie do napełniania apteczki. Skorzystaj z niego, by zdobyć cztery ładunki leczenia.
- Leczymy się przytrzymując przycisk RB na kontrolerze lub klawisz E na klawiaturze. Jeden ładunek przywraca dwa paski zdrowia.
- Po napełnieniu apteczki wejdź w drzwi na lewo od dystrybutora. Za nimi czekają kolejne drzwi zamknięte na zamek z lampkami.
- Otwórz je i kontynuuj spacer znajomym korytarzem.
- Na końcu znajdziesz duże drzwi z jeszcze jednym zamkiem z lampkami, a za nimi windę.
- Zjedź na dół i idź prosto. To już koniec drugiego aktu Scorn.
Następnie: Akt 3: Labirynt, ulepszenie klucza/pilota, wrogowie
Spis treści: Scorn - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Scorn - Akt 2: Zagadka z „jajnikami”, poczwórny klucz, ruchome korytarze