Skip to main content

Aktualizacja Dark Souls 3 zmieni działanie cechy Równowaga

Ale co to oznacza?

Dark Souls 3 od dnia premiery wprowadza w zakłopotanie w sferze jednej ze statystyk postaci: działanie Równowagi (ang. poise) zostało zmienione, ale nikt nie wie do końca, jak teraz funkcjonuje.

To może zmienić się w najbliższy piątek, gdy deweloperzy opublikują łatkę modyfikującą tą zmienną.

Być może ten pierścionek w końcu się na coś przyda

W poprzednich odsłonach Dark Souls Równowaga odpowiadała za zachowanie postaci po uderzeniu. Jeśli nosiliśmy sprzęt z wysokimi wartościami poise, nie zataczaliśmy się po ciosie. W DS3 nie ma to już znaczenia: krótkie ogłuszenie występuje bez względu na ekwipunek.

Wielu graczy uważało, że mamy do czynienia z błędem, lecz wydawca - Bandai Namco - zapewniał, że wszystko funkcjonuje tak, jak powinno. „Cecha ta działa inaczej niż w przeszłości i zależy od sytuacji” - dodawano.

Okazuje się, że Równowaga nadal oznacza podatność na zataczanie się po otrzymaniu ciosu. Postać ma pewną niewidzialną pulę poise, która zmniejsza się po każdym ataku, w zależności od statystyk broni. Jeśli spadnie do zera, zostaniemy ogłuszeni nawet w czasie trwania własnej animacji ataku i w ciężkim pancerzu. Pula odświeża się co około 30 sekund.

Skomplikowane, a to nadal tylko domysły. Więcej szczegółów oferuje poniższy materiał wideo:

Zobacz na YouTube

Aktualizacja 1.08 obiecuje tymczasem gruntowne zmiany w poise, by cecha „była bardziej efektywna dla ciężkich broni i pancerzy”. Wygląda na to, że całość będzie teraz działać na wzór poprzednich odsłon serii, ale na ostateczny werdykt musimy poczekać.

Warto przypomnieć, że nieco później - 25 października - ukaże się pierwsze DLC do Dark Souls 3, zatytułowane Ashes of Ariandel.

Zobacz także