Aktualizacja Dragon's Dogma 2 pozwoli... zacząć grę od nowa
I zablokować klatki na konsolach.
Zgodnie z zapowiedziami, pierwsza aktualizacja Dragon's Dogma 2 wprowadzi przełomową funkcję, która umożliwi rozpoczęcie kampanii fabularnej od nowa. Nadchodzą też poprawki wydajności, choć głównie dla wydania konsolowego.
„Do wszystkich graczy Dragon's Dogma 2! W najbliższej przyszłości planujemy wydać patch zawierający poniższe zmiany i poprawki. Zostaną one wydane, gdy tylko będą gotowe do dystrybucji na każdej platformie. Dziękujemy za cierpliwość i wsparcie” - przekazali twórcy w komunikacie.
Najbardziej wyczekiwaną atrakcją z listy jest niewątpliwie opcja rozpoczęcie gry od zera, z nową postacią. Z niewiadomych powodów, na ten moment Dragon's Dogma 2 oferuje tylko jeden slot na zapis, a jedyną możliwością rozpoczęcia kampanii od początku jest Nowa Gra Plus. Z ważniejszych elementów wymieniono także:
- poprawki błędów
- możliwość włączenia limitu 30 FPS-ów na konsolach
- opcję wyłączenia rozmycia ekranu i ray tracingu na konsolach
- ulepszenie jakości obrazu przy włączonym DLSS na PC
- zwiększenie w grze liczby ksiąg umożliwiających zmianę wyglądu postaci
Patch jest dosyć skromny i brakuje w nim wielu wyczekiwanych usprawnień, zwłaszcza dla wersji na PC. Przypomnijmy, że gra ma ogromne problemy z wydajnością nawet przy wykorzystaniu najnowszych kart graficznych. Wina leży po stronie optymalizacji, a konkretnie w niewłaściwym wykorzystaniu zasobów procesora.
„W Dragon's Dogma 2 duża pula zasobów procesora przydzielana jest na każdą postać i dynamicznie obliczanie wpływu jej fizycznej obecności w różnych lokacjach. W niektórych sytuacjach, gdy jednocześnie pojawia się wiele postaci, wykorzystanie procesora może być bardzo wysokie i może wpływać na liczbę klatek na sekundę” - wyjaśniano w poprzednim komunikacie.
„Zdajemy sobie sprawę, że w takich sytuacjach ustawienia zmniejszające obciążenie karty graficznej mogą mieć obecnie ograniczony efekt. Szukamy jednak sposobów na poprawę wydajności w przyszłości” - dodano. Na szczęście kreatywni gracze znaleźli już własny sposób na poprawę wydajności: zaczęli przeprowadzać w grze ludobójstwo.