Aktualizacja Final Fantasy 15 wprowadza tryb 60 FPS na PS4 Pro
Oraz szereg innych nowości.
Final Fantasy 15 doczekało się kolejnej, sporej aktualizacji, wprowadzającej między innymi oczekiwany przez graczy tryb 60 klatek na sekundę na konsoli PS4 Pro.
Dotychczas gra oferowała tu opcję szachownicowego skalowania do rozdzielczości 1800p lub też wybór stabilniejszego 1080p30, lecz Square Enix potwierdzało wcześniej, że szykuje właśnie 1080p60 do wyboru - dostępne właśnie teraz.
Produkcja cierpiała też na pewne problemy z synchronizacją klatek i Digital Foundry sprawdza obecnie, jak zmieniła się sytuacja. Testujemy też, czy udaje się osiągnąć 60 FPS - i jakim kosztem. Pierwsze wrażenia: do 60 klatek na sekundę brakuje całkiem sporo.
Aktualizacja oznaczona numerem 1.05 miała zadebiutować jutro, lecz - jak widać - prace skończono nieco wcześniej.
Łatka wprowadza również zadania z ograniczeniem czasowym (na początku polowania, wkrótce także inne typy). Pierwsze wyzwanie tego typu to pokonanie setki Cactuarów i Slactuarów, dostępne do 7 marca. Nagrodą są punkty doświadczenia i wirtualna waluta.
Podnosi się także maksymalny poziom doświadczenia, do 120 (dotychczas 99), zwiększono miejsce na zdjęcia - do 200 (ze 150), jest także opcja korzystania z odtwarzacza muzyki na grzbiecie Chocobo. Dodano nawet utwory z nadchodzącego Nier: Automata i starszego Nier.
Dzisiaj debiutuje również darmowe DLC o nazwie Booster Pack. Pobierzemy broń (Boost Sword), wędkę (Dragon Mod) oraz kołowrotek (Aviol).
Na pierwsze fabularne rozszerzenie - Episode Gladio, gdzie wcielimy się w tytułowego bohatera - poczekamy do 28 marca, a ważną rolę ma odegrać także Cor Leonis, jedna z postaci pobocznych z głównej kampanii.
Kolejny dodatek - Episode Prompto - ukaże się trzy miesiące później, w czerwcu. To obecnie wszystkie ujawnione detale na temat tego DLC.
Square Enix eksperymentuje także z innymi rozwiązaniami, jak możliwość opuszczenia samochodem ustalonej ścieżki i swobodne jeżdżenie po przygotowanym świecie.