Aktualizacja PS5 wprowadza „reklamy” na ekranie głównym. Gracze zdumieni
Aktualizacja: Sony twierdzi, że to błąd. Został już naprawiony.
Aktualizacja (01.10.24): A jednak - Sony twierdzi, że plansze na ekranie głównym PS5, okrzyknięte przez graczy reklamami, były wynikiem błędu. Został on już naprawiony.
„Błąd techniczny związany z funkcją Oficjalnych Wiadomości na konsoli PS5 został już naprawiony. [Najnowsza aktualizacja konsoli - przyp. red.] nie wprowadziła żadnych zmian w sposobie wyświetlania wiadomości o grach na PS5” - czytamy na oficjalnym profilu Ask PlayStation na X.
Oryginalna wiadomość (30.09.24): W niektórych regionach świata (nie w Polsce) jest już dostepna najnowsza aktualizacja oprogramowania PlayStation 5, która wprowadza spore zmiany w interfejsie i na ekranie głównym. Wśród nich są też „reklamy” wyświetlane najwyraźniej pod każdą posiadaną grą.
„Teraz KAŻDA GRA na twoim ekranie głównym pokazuje w tle reklamę bez możliwości jej wyłączenia” - czytamy we wpisie na X. W sieci mnożą się screeny z przykładami, a obejmują one reklamę serii na YouTube pod Warhammer 40K: Space Marine 2, podsumowanie ocen mediów pod Final Fantasy 7 Rebirth i Elden Ring czy zachęta do subskrypcji EA Play pod Star Wars Battlefront 2.
W niektórych przypadkach trudno nazwać to reklamą - poniżej Dead by Daylight i ogłoszenie nowego eventu w grze - ale inne przypadki są dość osobliwe. Pod Tomb Raider Legend, czyli odsłoną z 2006 roku, gracze znajdują odnośnik do oficjalnego sklepu z gadżetami z serii.
Ten element aktualizacji PS5 jest tak dziwny, że wywołał spore zamieszanie i różne opinie. Jaki jest cel tych reklam? A może to nie mają być reklamy, tylko „newsy” o danej grze, które po prostu dość niefortunnie zostają uznane za materiały marketingowe? Wszak po co reklamować gry, które użytkownik już ma w bibliotece?
Niektórzy sądzą, że mamy do czynienia z błędem po stronie Sony i „niebiescy” wkrótce go naprawią, jednak jest to raczej mało prawdopodobny scenariusz.
Niezależnie jednak, czy gracze uznają wspomniane plansze za reklamy, czy tylko aktualności, w jednym są zgodni: nie wygląda to najlepiej. „Co za okropna zmiana. Nie chcę, żeby to zagracało mi mój dasboard” - napisał Phellps na forum ResetEra. „Nawet jeśli nie są to reklamy, bo wydaje się, że to złe słowo, to jest to bardzo głupia i brzydka zmiana. Gorsza pod dosłownie każdym względem” - dodaje DekarTheDragoon.