Aktualizacja The Ascent powoduje poważne problemy z grą
Spadki płynności i nie tylko.
- Po zainstalowaniu nowego patcha, The Ascent działa znacznie gorzej
- Błędy utrudniają realizowanie poszczególnych misji
Kilka dni temu twórcy The Ascent udostępnili aktualizację, która wersję z platform Microsoftu miała doprowadzić do stanu wydania Steam, na Windows 10 dodając przykładowo brakującą obsługę ray tracingu i DLSS. Okazuje się jednak, że patch wywołał inne poważne problemy.
Gracze relacjonują, że po zainstalowaniu poprawki o numerze 2.1.4.0 dochodzi do spadku liczby klatek na sekundę, a nawet chwilowego „zawieszania” gry. Niektórzy zgłaszają też, że przestaje działać cyberdeck, czyli narzędzie do hakowania zamkniętych skrzyń i drzwi.
Zobacz także: Ascent - poradnik i najlepsze porady
Dziennikarz zaprzyjaźnionego brytyjskiego Eurogamera sprawdził, jak działa The Ascent na PC w wersji, która dostępna jest w abonamencie Xbox Game Pass. Według redaktora, patch sprawia, że w produkcję nie można w zasadzie grać - kłopotem jest nie tylko obniżona płynność, ale i problemy z wczytywaniem lokacji, co uniemożliwia rozgrywkę.
Twórcy tytułu na razie nie skomentowali doniesień o trudnościach wywoływanych przez aktualizację. Jeden z fanów znalazł jednak sposób na ominięcie błędów - należy włączyć tryb DirectX 12 i wyłączyć opcję związane z ray tracingiem.
The Ascent to cyberpunkowa strzelanka, w której akcję obserwujemy w rzucie izometrycznym. W trakcie przygody eksplorujemy rozległą, futurystyczną metropolię, wykonując szereg zadań, a tytuł oferuje opcję zabawy w kooperacji.
Produkcja dostępna jest na PC, Xbox Series X/S i Xbox One - również w ramach abonamentu Game Pass.