Skip to main content

Alaloth połączy rozgrywkę turową z zabawą w czasie rzeczywistym

W pracach pomaga Chris Avellone.

Niezależne studio Gamera Games zapowiedziało Alaloth: Champions of the Four Kingdoms - nastawioną na akcję grę RPG, która połączy rozgrywkę w czasie rzeczywistym z zabawą w turach. Tytuł ukaże się w przyszłym roku na PC i Xbox One.

Projekt opisywany jest jako połączenie serii Dark Souls z wydanym na Amidze w 1991 roku Moonstone: A Hard Days Knight. W pracach pomaga Chris Avellone - branżowy weteran wesprze twórców w konstruowaniu fikcyjnego uniwersum.

Walki stoczymy w czasie rzeczywistym

Akcję produkcji osadzono w świecie podzielonym na tytułowe krainy, rządzone przez rodziny królewskie. W trakcie pierwszego podejścia stworzymy postać należącą do jednej z czterech ras i zawrzemy sojusz z wybraną familią.

Wraz z jednorazowym ukończeniem gry, staniemy jednak przed możliwością założenia własnego klanu. Stworzymy odpowiednie godło, a także zawołanie rodowe.

Twórcy podzielą rozgrywkę na dwie fazy. W turach przemieścimy się po wirtualnym świecie - podczas podróży kupimy przedmioty i wierzchowce oraz odwiedzimy siedziby rodzin królewskich i punkty, w których ulepszymy prowadzoną postać.

Natomiast starcia z przeciwnikami stoczymy w czasie rzeczywistym, z wydarzeniami przedstawionymi w rzucie izometrycznym. W momencie, gdy natkniemy się na wroga, gra zamieni się w produkcję przypominającą Baldur's Gate, ale z bardziej złożoną walką.

Podczas pojedynków pojawi się możliwość łączenia poszczególnych ataków w dłuższe kombinacje ciosów. Nie zabraknie też brutalnego wykańczania oponentów, zróżnicowanego ekwipunku, umiejętności specjalnych i magii.

W trakcie przygody spotkamy „wielu” bohaterów kontrolowanych przez sztuczną inteligencję, których zrekrutujemy do naszej drużyny.

Autorzy podkreślają, że przy każdym kolejnym podejściu wirtualny świat nieco się zmieni - na przykład odblokujemy dostęp do innych lokacji niż przy poprzedniej rozgrywce. Otrzymamy też opcję wczytania protagonisty z wcześniejszej sesji, co zwiększy umiejętności obecnie prowadzonej postaci.

Eksploracja wirtualnego świata odbędzie się w turach

Dyrektor generalny studia Gamera Games - Alberto Belli - w rozmowie z serwisem IGN twierdzi, że dzięki losowości wielu elementów, w Alaloth: Champions of the Four Kingdoms można grać „w nieskończoność”.

W produkcji znajdzie się jeszcze opcja zabawy sieciowej dla maksymalnie czterech graczy w wariancie współpracy. Poza kooperacją, twórcy przygotowują także wariant PvP.

Prace nad grą znajdują się na bardzo wczesnym etapie. Nie jest to jednak jedyny projekt Gamera Games - ekipa obecnie zajmuje się platformówką Unit 4, która jest już bliska ukończenia.

Zobacz także