Skip to main content

Alan Wake 2 będzie lepszy, bo nie wyjdzie w pudełkach - wyjaśnia Remedy

Ciekawe podejście.

Wydanie Alan Wake 2 wyłącznie w edycjach cyfrowych pozwoli twórcom na jeszcze precyzyjniejsze dopieszczenie gry na premierę - zapewnia studio Remedy Entertainment, po raz kolejny argumentując decyzję o rezygnacji z wersji pudełkowych.

W maju dowiedzieliśmy się, że nowa odsłona przygód Alana Wake'a ukaże się na rynku wyłącznie w wydaniach cyfrowych, co nie spodobało się zarówno graczom, jak i wydawcy THQ Nordic. Twórcy z Remedy Entertainment postanowili rozjaśnić kontrowersyjny temat w rozmowie z brytyjskim Eurogamerem.

Postawienie wyłącznie na wersję cyfrową daje nam więcej czasu na dopracowanie gry - wyjaśnia reżyser Kyle Rowley. „Właściwie to znaczącą liczbę tygodni. Bo przecież gra, która trafia na płytę, musi być grywalna bez premierowej łatki”.

„Nie chcieliśmy wydać czegoś, z czego nie bylibyśmy dumni. Mamy więc nadzieję, że w ten sposób zaoferujemy lepszą wersję gry” - kontynuował. „To była nasza wspólna inicjatywa razem Epic Games. Po prostu czuliśmy, że ma to sens” - dodał także dyrektor kreatywny Sam Lake.

Za decyzją o wydaniu produkcji wyłącznie w edycji cyfrowej stała również cena. Jak wyjaśniano w zeszłym miesiącu po imprezie PlayStation Showcase, rezygnacja z płyty pomoże utrzymać cenę na poziomie 59,99 dolarów/euro, a wersji na PC na poziomie 49,99 dolarów/euro. Twórcy dodali też, że nie chcieli oferować wersji na płycie, by później i tak wymagać pobrania gry.

Z tego też powodu przedpremierowe wydanie na PC zakupimy za około 177 złotych. W przypadku PlayStation 5 i Xbox Series X/S będzie trochę drożej - mowa o 212,99 złotych. Alan Wake 2 zadebiutuje na rynku 17 października. W grze wcielamy się w tytułowego pisarza, który dociera do miasteczka Bright Falls, by rozwiązać mroczną tajemnicę.

Zobacz także