Alan Wake 2 - Poradnik, Solucja
Opis przejścia, wszystkie śledztwa, najważniejsze mechaniki, znajdźki i sekrety gry.
Witajcie! Przed wami poradnik do Alan Wake 2. Po latach oczekiwania, fani wreszcie mogą sprawdzić jak potoczą się dalsze losy tytułowego autora horrorów. To wyczekiwanie szczególnie się dłużyło, gdyż końcówka poprzedniej części pozostawiła wiele tajemnic i niedopowiedzeń.
W prezentowanym poradniku wyjaśniamy najważniejsze mechaniki, opisujemy sprawy (śledztwa) główne i drugorzędne, wskazujemy miejsca ukrycia znajdziek oraz proponujemy wskazówki ułatwiające podróżowanie po niebezpiecznych okolicach miasteczka Bright Falls.
Nie zapomnijcie o sporym zapasie baterii do swojej latarki i bawcie się dobrze w Alan Wake 2!
Spis treści poradnika - skocz do sekcji:
Rozgrywka i mechanika
Druga część bazuje na rozwiązaniach znanych z pierwszej części serii. Jednak oba tytuły dzieli wiele lat przerwy, więc niektóre z mechanik zostały dostosowane do aktualnych standardów, a ponadto twórcy pokusili się o wprowadzenie kilku interesujących rozwiązań.
- Alan Wake 2 - mapa: jak odkryć
- Alan Wake 2 - tablica dochodzeniowa
- Alan Wake 2 - profilowanie
- Alan Wake 2 - Miejsce Umysłu
- Alan Wake 2 - przesłuchania, dialogi, jak przekonać rozmówcę
- Alan Wake 2 - zapisywanie gry
- Alan Wake 2 - leczenie: jak odnowić zdrowie
- Alan Wake 2 - ekwipunek: jak zwiększyć
- Alan Wake 2 - anielska lampa: jak używać
- Alan Wake 2 - słowa mocy: jak znaleźć
- Alan Wake 2 - echo: jak wywołać
- Alan Wake 2 - pudełko na buty
- Alan Wake 2 - tablica fabularna
- Alan Wake 2 - zmiana bohatera: jak przełączać
- Alan Wake 2 - samochód: jak zmienić obszar
- Alan Wake 2 - latarka, baterie
- Alan Wake 2 - nożyce do prętów
- Alan Wake 2 - śrubokręt: jak niszczyć kłódki
- Alan Wake 2 - ulepszenie broni
- Alan Wake 2 - Pokój Pisarza: jak wejść, do czego służy
- Alan Wake 2 - długość gry, ile trwa
- Alan Wake 2 - punkt bez powrotu, czy można grać po zakończeniu gry
Rozdziały - opis przejścia
Główny wątek fabularny podzielony jest na rozdziały i części, poświęcone historii Alana Wake i Sagi Anderson. Po ukończeniu każdego fragmentu gry trafiasz do innego obszaru i czekają cię nowe zagadki do rozwiązania.
- Alan Wake 2 - Zaproszenie: ciało ofiary, tablica, kostnica
- Alan Wake 2 - Serce: sklep, strzelba, Nightingale, znak wiedźmy
- Alan Wake 2 - Późny wieczór: talk-show, kod do drzwi
- Alan Wake 2 - Casey: stacja metra, Caldera, tunel, pociąg, rytuał
- Alan Wake 2 - Nawiedzenie: Parliment Tower, nagranie, kamera
- Alan Wake 2 - Miejscowa: Coffee World, sklep, platforma, maska, studnie
- Alan Wake 2 - Nie ma mowy: kule mroku, ucieczka
- Alan Wake 2 - Old Gods: Walhalla, hasło do terminalu, klamka, labirynt
- Alan Wake 2 - Zgrzyt: biuro szeryfa, zasilanie, więzienie, generatory
- Alan Wake 2 - Pośpiewamy: studio, Door, musical
- Alan Wake 2 - Pokój 665: Oceanview Hotel, Mroczna obecność
- Alan Wake 2 - Maski: zdjęcia Alice, pudełko na buty
- Alan Wake 2 - Film Zane'a: kino poetów, radiowóz, uliczka, kabina
- Alan Wake 2 - Przyzwanie: plaża, zamknięta cela, klatka
- Alan Wake 2 - Zniknął: pomnik Alice, projektor
- Alan Wake 2 - Deerfest: dom opieki, pokój pisarza, zakończenie
Znajdźki i sekrety
W przeciwieństwie do pierwszej części, twórcy oferują nam namiastkę otwartego świata. Z tej okazji znajdziemy w grze kilka kategorii znajdziek oraz przedmiotów do zbierania.
Śniadaniówki, reklamy, taśmy, talizmany, laleczki, ulepszenia ekwipunku, bronie
- Alan Wake 2 - śniadaniówki, pudełka śniadaniowe: lokalizacje
- Alan Wake 2 - reklamy braci Koskela
- Alan Wake 2 - taśmy z cyklu Pisarska podróż
- Alan Wake 2 - laleczki z rymowanek: lokalizacje
- Alan Wake 2 - talizmany: wszystkie lokalizacje
- Alan Wake 2 - dodatkowy ekwipunek, ulepszenia, jak zwiększyć
- Alan Wake 2 - wszystkie bronie: lokalizacje
Skrytki kultu
- Alan Wake 2 - skrytki kultu: wszystkie obszary
- Alan Wake 2 - skrytki kultu: Cauldron Lake
- Alan Wake 2 - skrytki kultu: Bright Falls
- Alan Wake 2 - skrytki kultu: Watery
Rymowanki
- Alan Wake 2 - rymowanki: wszystkie obszary, regiony
- Alan Wake 2 - rymowanki: Cauldron Lake
- Alan Wake 2 - rymowanki: Watery
- Alan Wake 2 - rymowanki: Bright Falls
Interfejs i porady
W kwestii interfejsu twórcy po raz kolejny postawili na prostotę, aby nie odciągać uwagi gracza od głównych wydarzeń dziejących się na ekranie. Sprawdźmy więc, jakich istotnych informacji dostarczą nam poszczególne symbole i ikonki.
Interfejs - cele i przedmioty
- Zakładki sprzętu i przedmiotów.
- Katalog sprzętu i przedmiotów wraz z liczbą posiadanych sztuk.
- Opis wybranego przedmiotu lub sprzętu.
- Wskaźnik zużycia baterii wraz z ilością zapasowych baterii.
- Wskaźnik życia wraz z jego wypełnieniem symbolizującym aktualny poziom zdrowia.
- Wybrana broń z ilością dostępnej amunicji.
- Aktualne cele. Interfejs - Miejsce Umysłu
- Przycisk przechodzenia pomiędzy Miejscem Umysłu, a rzeczywistością.
- Nawigacja w zakładkach Miejsca Umysłu.
- Katalog spraw głównych i drugorzędnych.
- Aktualne cele.
- Kursor wykorzystywany do zarządzania tablicą dochodzeniową.
- Przejście do głównej części biura bohaterki.
- Zakładki Miejsca Umysłu (np. tablica dochodzeniowa, profilowanie itp.).
Porady i wskazówki
- Korzystaj ze wskazówek podpowiadanych w trakcie ekranów ładowania.
- Po dostaniu się na kolejny obszar gry, pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić jest odnalezienie pobliskiej mapy turystycznej. Dzięki niej odkryjesz cały obszar i od tej pory jego mapa pojawi się w menu.
- Jeżeli poszukujesz jakiegoś przedmiotu, to zwracaj uwagę na białe punkty na mapie. One obrazują ciekawe i istotne miejsca.
- Gdy przeglądasz tablicę dochodzeniową, zwracaj uwagę na kolor przypiętych karteczek. Jeżeli są białe, to znaczy, że podpiąłeś do niej wszystkie możliwe wskazówki. Jeżeli są żółte, to oznacza, że musisz znaleźć jeszcze jakąś poszlakę.
- Pamiętaj, że wejście do Miejsca Umysłu nie zatrzymuje głównej rozgrywki. Więc korzystaj z niego tylko gdy jesteś w bezpiecznym miejscu.
- Światło to twój główny sojusznik w grze. Dlatego dbaj o zapas baterii do latarki, a gdy atakują cię przeciwnicy, to szukaj snopów światła. Wrogowie wtedy cię nie widzą, a dodatkowo twój poziom życia jest uzupełniany
- Korzystaj z opcji szybiego wyboru w ekwipunku, aby zaoszczędzić cenne sekundy przy wybieraniu broni lub lekarstw. Najlepiej przypisuj sprzęty tego samego typu (np. lekarstwa) do tego samego przycisku.
- Po ukończeniu części fabularnej Initiation 3: Nawiedzenie, będziesz w stanie niemal w dowolnym momencie przełączać się między Alanem i Sagą.
- Pokój wytchnień umożliwia zapis gry oraz wymianę przedmiotów między bohaterami korzystając z pudełka na buty. Korzystaj z niego, by nie przeciążyć postaci (ilość przedmiotów w inwentarzy jest ograniczona).
- Nie ze wszystkimi przeciwnikami musisz walczyć: dobiegnij do Pokoju Wytchnienia, wejdź na skalną półkę czy drabinę chroniąc się przed kultystami. W przypadku Alana nie wszystkie cienie są do niego wrogo nastawione, dlatego nienadużywaj latarki.
- Poziom trudności gry wpływa na wytrzymałość przeciwników oraz ilość odnajdywanych zasobów - amunicji i leków. Nie zmienia lokacji kluczowych przedmiotów, ani złożoności zagadek.
- Klikając dwukrotnie klawisz ruchu wstecz (lub pociągając do siebie gałkę) bohater natychmiast odwróci się.
- Jeśli nie wiesz co dalej robić, otwórz Miejsce umysłu, gdzie w dolnym lewym rogu ujrzysz skrót do klawisza otwierającego listę aktualnych celów.
- Poszukuj sekretów. Niektóre z nich umożliwią ci zdobycie przedmiotów pozwalających na ulepszenie uzbrojenia, chociażby poprzez odnajdywanie pudełek śniadaniowych.
- Jako Saga Anderson masz możliwość powrotu do uprzednio zwiedzanych lokacji, by poszukiwać wskazówek do spraw drugorzędznych i zbierać sekrety, czy odnaleźć nieodnalezione wcześniej uzbrojenie.