Skip to main content

Alan Wake 2 „powstał z myślą o 30 FPS”, ale dostanie też tryb wydajności

Ale pewnie bez 60 FPS.

Konsolowe odsłony Alan Wake 2 otrzymają tryb wydajności do wyboru, lecz „powstały z myślą o 30 klatkach na sekundę” - przyznał przedstawiciel studia Remedy, odpowiedzialnego za produkcję.

Dyrektor do spraw komunikacji - Thomasa Puhę - wyjaśnił zagadnienie we wpisie zamieszczonym w serwisie X.

„Mogę z radością powiedzieć, że Alan Wake 2 zaoferuje tryb wydajności na PS5 i Xbox Series X - napisał. „Gra od początku powstawała z myślą o wrażeniach w 30 klatkach na sekundę, skupiając się na oprawie wizualnej i atmosferze, ale jakimś cudem udało nam się dołączyć solidny tryb wydajności”.

Jak solidny? Tutaj szczegółów nie podano, a Puha - zapytany przez jednego fanów - dodał jedynie, że deweloperzy nadal pracują nad tym aspektem. Nie trzeba chyba dodawać, że na PC otrzymamy dużo większą swobodę modyfikowania opcji graficznych, niż tryb wydajności.

„Osobiście uważam, że PC jest platformą do bawienia się ustawieniami. Konsole powinny być dużo prostsze - zauważył dyrektor do spraw komunikacji. Z drugiej strony, nie brakuje głosów, że przygotowanie gry z myślą o 30 klatkach na sekundę może oznaczać problemy z osiągnięciem wyższej wydajności, także na komputerach osobistych.

Czas pokaże. Alan Wake 2 wydaje się stawiać na nieco wolniejsze tempo niż pierwsza odsłona, więc wysoka płynność nie musi być najważniejsza. Szczegóły poznamy już wkrótce - gra ukaże się 27 października.

Zobacz także