Skip to main content

Alan Wake 2 - Zaproszenie: ciało ofiary, tablica, kostnica

Return 1. Zabójstwo nad Cauldron Lake.

Na tej stronie opisujemy pierwszy rozdział Zaproszenie w Alan Wake 2. W trakcie jego trwania poprowadzisz śledztwo dotyczące śmierci Roberta Nightingale'a nad Cauldron Lake jako Saga Anderson.


Na tej stronie:


Znajdź zastępców

Po krótkim wprowadzeniu do gry przejmujesz kontrolę nad Sagą Anderson. Podążaj za towarzyszem. W trakcie rozgrywki zwracaj uwagę na tablice z mapami. Interakcja z nimi pozwoli poszerzyć obszar swojej mapy w ekwipunku.

Idź do ogrodzenia za Casey'em i pogadaj z zastępcą szeryfa, Mullinganem. Z NPC możesz rozmawiać i poznawać nowe informacje o śledztwie oraz okolicy - te najważniejsze dane pozyskasz wybierając opcje dialogowe zapisane pogrubioną czcionką. Sposób prowadzenia rozmów czy kolejność pytań nie mają wpływu na dalszą rozgrywkę.


Zbadaj miejsce zbrodni

Podążaj za agentem aż na miejsce zbrodni w Cauldron Lake. Każde takie miejsce należy zbadać odnajdując wszystkie poszlaki i rozmawiając ze światkami. Niektóre obiekty wymagają dogłębniejszej obserwacji - po interakcji z nimi zaznacz na przybliżonym obrazie kluczowe tropy. W tym przypadku musisz zbadać:

  • Ciało (1), dokładnie - klatkę piersiową, pasy na dłoniach i leżące na stole serce
  • Krew na stole (2), przy głowie
  • Ślady (3) przy karteczce z numerem 2
  • Stolik (4), dokładnie - statyw, pojemnik na stole
  • Przesłuchaj Thortnona, a następnie agenta Casey'a wyczerpując opcje dialogowe

Saga skomentuje zebranie wszystkich informacji (jeśli zrobiłeś to dokładnie i poprawnie) i gotowość do dalszego działania.


Dowiedz się więcej o ofierze

Drugim krokiem jest przeniesienie się do Miejsca umysłu i kolejno na tablicę dochodzeniową, gdzie wybierając zdjęcia - zebrane dowody - dopasujesz je do odpowiednich pytań - żółtych kartek. W ramach samouczka przypiszesz pierwsze trzy zdjęcia (w dowolnej kolejności) przenosząc je na zapytanie "Pasuje do poprzednich zabójstw?".

Mając kolejne poszlaki, umieść je przy kolejnych pytaniach. Automatycznie przejdziesz teraz do profilowania, czyli sztuki zaglądania w umysł ofiary lub zabójcy. W ten sposób poznasz dodatkowe wskazówki na temat Nightingale'a. Otrzymasz też ostatnią informację odpowiadającą na pytanie "Ofiara przyszła z…?". Tablica powinna wyglądać jak poniżej.


Sprawdź brzeg jeziora

Po zebraniu wymienionych informacji i umieszczeniu wszystkich danych w Tablicy dochodzeniowej, możesz opuścić Miejsce Umysłu. Pamiętaj jednak, że zaglądanie do umysłu bohaterki nie powoduje zatrzymania czasu - rób to tylko w bezpiecznych miejscach.

Kontynuuj podążając za agentem Casey'em. Zbadaj ślady pod drzewem, otwórz Miejsce umysłu, skorzystaj z profilowania na biurku. Dopasuj nowe poszlaki do Tablicy dochodzeniowej i ponownie dokonaj profilowania Nightingale'a.

Na koniec wróć na miejsce zbrodni i porozmawiaj z Thortonem (5). Po otrzymaniu od niego klucza podążaj za Casey'em (6) skrótem do samochodu. Jeśli nie możesz wejść do samochodu upewnij się, że posiadasz wszystkie zebrane informacje wylistowane wcześniej oraz że dopasowałeś je na tablicy dochodzeniowej (żadna wskazówka nie może pozostać "luzem").


Przesłuchaj świadków w restauracji

Gdy trafisz do miasteczka Bright Falls zacznij od zbadania tablicy z mapą (7). Następnie kieruj się do baru "Oh, Deer" (8) po lewej stronie, przy kolejnym skrzyżowaniu. Przed wejściem spotkasz postać drugoplanową - Tima Breakera, który wręczy wam kawę.

Wewnątrz przesłuchaj Brookerów (9). Potem dokonaj ich profilowania i porozmawiaj ponownie, by otrzymać naszyjnik. Wyjdź z budynku i podążaj za szeryfem.


Zbadaj ciało Nightingale'a

Dotrzecie wspólnie do kostnicy. Wejdź w interakcję z nieboszczykiem i zbadaj pięć punktów: nadgarstek, ramię, czoło, ranę w klatce piersiowej i serce. Następnie umieść wskazówki na tablicy, jak poniżej. Otwórz jeszcze zakładkę Sprawy, by dodać wskazówki także do drugiej teczki, aby móc kontynuować. Teraz wejdź w interakcję z ciałem.

UWAGA: jeśli nie możesz wejść w interakcję z ciałem oznacza to, że nie umieściłeś wszystkich możliwych poszlak na tablicy dochodzeniowej. Ponownie sprawdź teczki spraw.


Ukryj się przed Nightingalem

Po przerywniku filmowym ustaw się pod lampą. Potem biegnij przez przejście z napisem "Exit", pochwyć broń z podłogi przy wyjściu i strzelaj do Nightingale'a, aż padnie.

Teraz zbierz kartkę (10) z podłogi i wyczerp opcje dialogowe z Casey'em. Dowody umieść w akcie sprawy "Kult Drzewa".

Poznasz miejsce, gdzie udał się Nightingale. By kontynuować upewnij się, że we wszystkich sprawach dodałeś każdą wskazówkę. Tylko wtedy możesz porozmawiać z agentem. Podążaj za nim do samochodu i zasiądź za kierownicą, by wyruszyć ponownie do Cauldron Lake.

Następnie: Alan Wake 2 - Serce: sklep, strzelba, Nightingale, znak wiedźmy

Spis treści: Alan Wake 2 - Poradnik, Solucja

Zobacz także