Aliens: Fireteam Elite - premiera i najważniejsze informacje
Kooperacja, obcy, rozgrywka i tryby gry.
Aliens: Fireteam Elite to debiutancki projekt złożonego z doświadczonych deweloperów studia Cold Iron to stawiająca na kooperację strzelanka z perspektywą trzecioosobową (zza pleców postaci), w której zmierzymy się z niebezpiecznymi kosmitami znanymi z serii filmów „Obcy”.
Gra nie oferuje typowej, filmowej kampanii, a raczej zestaw misji z wyzwaniami, choć fabuła też w grze występuje. Nie jest jednak najważniejsza. Sedno stanowi zabawa w co-opie. Warto jednak zaznaczyć, że samotna zabawa też jest możliwa.
To jedna z pierwszych produkcji z ksenomorfami po tym, jak firma Sega straciła wyłączność na publikowanie gier z uniwersum Aliens. Mniejsza skala Aliens: Fireteam Elite i brak typowej kampanii mają wpływ na cenę gry, która jest niższa niż w przypadku wielu innych debiutujących w tym roku tytułów.
- Premiera: 24 sierpnia 2021
- Platforma: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S
- Gatunek: gra sportowa, wyścigowa
- Wersja językowa: polska (napisy)
- Producent: Cold Iron Studios
- Wydawca: Focus Home Interactive
Data premiery
Aliens: Fireteam Elite ukaże się 24 sierpnia. Gra trafi na PC, PS4 i Xbox One. Na PlayStation 5 i Xbox Series X/S zadziała w ramach wstecznej kompatybilności.
Cena standardowej edycji wynosi 169 zł. Do zamówień przedpremierowych twórcy dołączają różne przedmioty kosmetyczne. Droższa wersja Deluxe zawiera też dostęp do dodatków, które ukażą się po premierze.
Rozgrywka, mechanika
Fireteam Elite skupia się na grze kooperacyjnej. W każdej misji bierze udział trójka żołnierzy, nawet jeśli gramy sami - w takim wypadku kontrolę nad dwójką pozostałych postaci przejmuje SI.
Mimo ograniczenia do trzech bohaterów, do wyboru oddanych zostało aż pięć klas - Gunner (Strzelec), Demolisher (specjalista od broni ciężkiej), Technician (wieżyczki obronne), Doc (wsparcie, leczenie) i Recon (zwiadowca).
Podczas gry przemierzamy różne obszary kilku lokacji i wykonujemy konkretne cele misji w ramach czterech kampanii, odpierając ataki aż dwudziestu różnych typów obcych.
Nie zabraknie aspektu rozwoju postaci, co pozwoli zdobyć dodatkowe cechy i zdolności. Rozbudujemy i ulepszymy także nasz arsenał. Każda klasa dysponuje innymi rodzajami broni.
Twórcy przygotowali też system kart wyzwań. Wybierzemy je przed rozgrywką, by w ten sposób dobrać różne utrudnienia i modyfikatory zasad, które mogą na przykład sprawić, że ksenomorfy giną tylko od strzałów w głowę. To sposób na manipulowanie stopniem trudności wedle uznania.
Każdy rodzaj obcego będzie zachowywał się nieco inaczej. Słabsze stwory będą próbowały pozostawać jak najdłużej niezauważone, podczas gdy opancerzeni kosmici nie będą bali się frontalnego natarcia. Wśród wrogów znajdą się też roboty korporacji Weyland-Yutani.
Fabuła i świat
xxxxAkcja gry osadzona jest ponad dwadzieścia lat po wydarzeniach z „Obcego 3”. W tym czasie istnienie ksenomorfów nie jest już tajemnicą i organizacje militarne nie szczędzą środków na zwalczanie zagrożenia.
Głównym miejscem akcji jest pokład wielkiego okrętu USS Endevour. Możliwe, że zwiedzimy też naziemne placówki kolonii LV-895.
Lokacje są liniowe, nie ma mowy o otwartym świecie czy większych obszarach. Twórcy zaprojektowali wszelkie wnętrza tak, by natarcia obcych dostarczały jak najlepszych wrażeń.
Gameplay i trailery
Twórcy nie opublikowali zbyt wielu materiałów z gry, aczkolwiek zaprezentowali dłuższe fragmenty rozgrywki w filmie przygotowanym razem z dziennikarzami serwisu IGN.