Alone in the Dark, Outcast, Thaumaturge... Wszystkie gry „sprzedają się poniżej oczekiwań”
Mniejsze tytuły nie mają łatwo.
Firma Embracer poinformowała, że Alone in the Dark oraz Outcast: A New Beginning sprzedały się poniżej oczekiwań. Polskie 11 bit studios powiedziało to samo na temat The Invincible i The Thaumaturge.
Nie podano oczywiście, jakie dokładnie były te oczekiwania, więc trudno stwierdzić, czy problem wynika z przeszacowania przez wydawców, czy też z faktu, że mniejsze gry nie mają obecnie łatwo na rynku. Być może - jak to często bywa - prawda leży pośrodku.
Obie wspomniane firmy opublikowały niedawno wyniki finansowe. Embracer problemy ma nie od dzisiaj, a niższe zainteresowanie kluczowymi premierami zapewne nie pomoże. Jak podano, wyniki sprzedaży spadły o 10 procent w porównaniu z poprzednim rokiem fiskalnym.
„W czwartym kwartale na wyniki wpłynęło także słabsze od oczekiwanych wyniki dwóch tytułów wyprodukowanych i wydawanych przez THQ Nordic: Alone in the Dark and Outcast: A New Beginning” - czytamy w komunikacie.
„Alone in the Dark i Outcast: A New Beginning spotkały się z pozytywnym odbiorem użytkowników, ale z mieszanym odbiorem krytyków i ostatecznie wypadły poniżej oczekiwań zarządu” - dodano.
11 but studios ma podobne doniesienia, informując o stracie netto na poziomie 1,61 mln zł w pierwszym kwartale obecnego roku.
„Aż 48-proc. udział w przychodach spółki w tym okresie miały przychody ze sprzedaży gier z wydawnictwa na czele z The Invincible i The Thaumaturge” - zauważono. „Co prawda sprzedaż obu gier w okresach okołopremierowych była nieco słabsza niż zakładaliśmy, to z satysfakcją odnotowujemy, że fani dobrze reagują na pierwsze promocje cenowe. To powinno przełożyć się pozytywnie na sprzedaż w długim, kilkuletnim horyzoncie”.
Polska firma nie podnosi jednak alarmu, ponieważ w perspektywie ma jeszcze oczekiwany Frostpunk 2, a późniejsze The Alters także zapowiada się obiecująco.
Sprzedaż gier poniżej oczekiwań wydaje się być jednak niepokojącym trendem, ponieważ dotyczy nie tylko mniejszych, ale także tych największych gier - jak informowało niedawno Square Enix w przypadku Final Fantasy 7 Rebirth oraz Final Fantasy 16.