Amazon chce powrotu „Stargate” i „RoboCopa”. W planach filmy i seriale
Wytwórnia inwestuje w sci-fi.
Amazon Studios rozpoczęło poszukiwania twórców, którzy podejmą się zrealizowania nowych produkcji w ramach uniwersum „Stargate” (pol. „Gwiezdne wrota”) i „RoboCop”, ale nie tylko. Pamiętajmy, że amerykański konglomerat wykupił blisko 100-letnie studio MGM z ich bogatą biblioteką.
Transakcja dokonała się w marcu zeszłego roku. W ramach umowy Amazon za 8,5 miliarda dolarów wykupił prawa na przykład do takich marek jak James Bond, Rocky, „Legalna blondynka”, „Sława”, „Barbershop”, „Siedmiu wspaniałych”, „Różowa Pantera” czy „Afera Thomasa Crowna”. Wytwórnia przez dłuższych czas badała potencjał poszczególnych tytułów. Teraz poznaliśmy wstępne plany co do niektórych.
W przypadku „Stargate” Amazon rozważa realizację filmu i serialu, przy czym film miałby pojawić się jako pierwszy - informuje portal Deadline. Przypomnijmy, że mówimy tu o kolejnej produkcji w ramach uniwersum, które stanowi niejako kanon gatunku science fiction. Widowisko kinowe „Gwiezdne wrota” z Kurtem Russellem w reżyserii Rolanda Emmericha zadebiutowało w 1994 roku. Ponadto doczekało się w późniejszym czasie kilku sequeli w postaci serii „Stargate SG-1”, „Stargate: Atlantis” czy „SGU Stargate Universe”.
Podobna sytuacja dotyczy „RoboCopa”, lecz najpierw miałby się ukazać serial, a potem kinowe wydanie. Po raz pierwszy policyjny cyborg pojawił się na ekranie za sprawą obrazu Paula Verhoevena w 1987 roku. Potem powstały jeszcze trzy produkcje o bohaterze, wydane w 1990, 1993 i 2014 roku. Co więcej, zrealizowano nawet animację „RoboCop” w 1988 roku i serial aktorski w 1994 roku.
Zaznaczmy, że Amazon pokłada duże nadzieje w sci-fi. Świadczy o tym chociażby przejęcie w 2018 roku serii „The Expanse”, która doczekała się w sumie sześciu sezonów. Dostępne są do obejrzenia na platformie Amazon Prime Video. Co ciekawe, twórcy wspomnianej produkcji pracują teraz nad aktorską adaptacją gry God of War.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.