Ambitne Heat Signature od twórcy Gunpoint debiutuje 21 września
Tylko na PC.
Heat Signature, nowy projekt Toma Francisa, twórcy cenionego Gunpoint, zadebiutuje 21 września. Jedyną platformą docelową jest obecnie PC, za pośrednictwem Steama.
Ambitna produkcja przypomina nieco połączenie widoku z góry i chaosu Hotline Miami ze skradaniem rodem z Metal Gear Solid 5. Gracz otrzymuje zadanie wykradnięcia zapasów lub zabicia wskazanej postaci niezależnej i rusza w kosmos, by zlokalizować cele i wykonać misję.
Scenariusze rozgrywają się na generowanych losowo statkach kosmicznych, niekiedy pełnych strażników, kiedy indziej skromniejszych, lecz nadal wypełnionych niebezpieczeństwami. Ważnym elementem jest możliwość przejęcia sterów każdej jednostki.
Wszystkie okręty są także podatne na zniszczenia, więc można na przykład wysadzić otwór w kadłubie, by przygotować własne wejście, oderwać sterówkę od przewożonego luku ładunkowego lub też znaleźć się przypadkiem w samym centrum ogromnej bitwy kosmicznej.
Sytuację dodatkowo komplikuje fakt, że osoby decydujące się na zakup w pierwszym tygodniu będą miały szansę na znalezienie specjalnej broni, przypominającej Karabin Grawitacyjny z Half-Life 2. Za pomocą narzędzia możemy przyciągać obiekty, a następnie strzelać nimi w dowolnym kierunku.
Najlepszy opis projektu oferuje chyba sam autor: „Heat Signature to gra, w której włamujemy się na statki kosmiczne, popełniamy katastrofalne błędy i wymyślamy sprytne sposoby, by się z nich wydostać”.
Gracz może w dowolnym momencie zatrzymać upływ czasu, by podczas aktywnej pauzy zaplanować kolejne posunięcie. Jest też sporo przeróżnych gadżetów, jak teleportery, kamuflaże i tak dalej. Każda postać zaczyna z własnym zestawem, ale także z opowieścią fabularną.