AMD FSR 3 usunięte z premierowej wersji Nightingale. Powodowało zawieszanie się gry
Być może zostanie przywrócone w przyszłości.
Twórcy nadchodzącej survivalowej produkcji Nightingale ogłosili, że wbrew wcześniejszym planom tytuł na premierę nie będzie wspierał technologii skalowania obrazu FSR 3 od producenta kart graficznych AMD. Przeprowadzone testy beta ujawniły, że rozwiązanie powodowało niestabilność i częste zawieszanie się gry.
Jak informuje serwis PC Gamer, deweloperzy zauważyli pewną zbieżność pomiędzy zarejestrowanymi awariami gry a korzystaniem ze wspomnianego FSR 3. Usterka była o tyle poważna, że crashe występowały niezależnie od tego, czy funkcja była włączona, czy też nie. Ponieważ premiera ma miejsce już jutro, studio Inflexion Games podjęło decyzję o całkowitym usunięciu wsparcia dla technologii.
„Po przeanalizowaniu danych zebranych w czasie testu obciążenia serwerów, znaczna część awarii wydaje się powiązana z integracją FSR 3, niezależnie od tego, czy funkcja była włączona. Aby zapewnić dobrą stabilność tytułu, zdecydowaliśmy tymczasowo usunąć FSR 3 z premierowej wersji gry. Jednocześnie wraz z różnymi wewnętrznymi i zewnętrznymi zespołami sprawdzamy możliwość przywrócenia technologii lub jej starszej wersji w przyszłej aktualizacji” - przekazali twórcy.
Nie oznacza to jednak, że posiadacze kart graficznych AMD zostaną pozostawieni bez możliwości zwiększenia płynności produkcji. W dniu premiery tytuł będzie wspierał także skalery XeSS od Intela oraz Unreal Engine TSR, czyli autorskie rozwiązanie autorów silnika, na którym działa produkcja. Naturalnie na posiadaczy kart Nvidii czeka także obsługa DLSS.
Przypomnijmy, że Nightingale to produkcja survivalowa inspirowana estetyką czasów wiktoriańskich. Gracze wcielają się w tzw. Realmwalkerów, którzy mają zdolność przenoszenia się do równoległych, baśniowych światów. Tytuł daje możliwość rozgrywki solo lub w kooperacji z innymi graczami, pozwalając na wspólną eksplorację, walkę, budowanie bazy oraz wytwarzanie przedmiotów.