Technologia TressFX: włosy Lary Croft jak prawdziwe
AKTUALIZACJA: Materiały wideo z Tomb Raider.
Aktualizacja: W sieci pojawiły się pierwsze materiały wideo prezentujące technologię symulacji włosów TressFX w grze Tomb Raider.
Oryginalna wiadomość (26.02.2013): Czas pożegnać nierealistyczne fryzury bohaterów w grach wideo! AMD zaprezentowało technologię TressFX, umożliwiającą wiarygodną symulację nawet pojedynczych włosów na głowie postaci.
„Od początku ery 3D bohaterowie waszych ulubionych gier w większości nosili całkowicie nierealistyczne fryzury: mało szczegółowe i poszarpane, bez animacji stosownej do ruchów postaci. Wiele gier starało sie ukryć ten problem, stosując krótkie fryzury, koki, a nawet niemożliwe do zdjęcia hełmy. Dlaczego?” - pyta AMD.
„To proste: realistycznie wyglądające włosy to jeden z najtrudniejszych do odtworzenia w czasie rzeczywistym elementów.”
Producent kart graficznych znalazł jednak rozwiązanie, które zobaczymy już w nowej części serii Tomb Raider. Wirtualna Lara Croft skorzysta z „pierwszej na świecie technologii renderującej włosy w czasie rzeczywistym”.
TressFX traktuje pukle włosów jako osobne elementy, na które wpływ ma grawitacja, wiatr i ruch bohatera. Twórcy przygotowali nawet system kolizji, dzięki czemu fryzura nie będzie wystawać poza inne fizyczne obiekty, takie jak hełmy, czapki, ciała i ubrania.
Nie wiadomo, jak bardzo TressFX obciąży sprzęt, ale producent twierdzi, że rodzina kart graficznych Radeon 7000 poradzi sobie z nową technologią.
Co ty na to, nowa generacjo konsol?