Amerykański Walmart usuwa brutalne gry z ekspozycji, ale wciąż sprzedaje broń
Działania po ostatnich strzelaninach.
Kierownictwo amerykańskiej sieci sklepów Walmart poleciło pracownikom usunięcie reklam i stanowisk z prezentacjami brutalnych gier wideo oraz filmów.
Decyzja zapadła po dwóch niedawnych strzelaninach w placówkach firmy w Teksasie i Mississippi. W sumie zginęły 24 osoby.
Sklepy Walmart mają też wstrzymać wszelkie zapowiedziane wcześniej wydarzenia promujące premiery strzelanek czy innych gier ze scenami przemocy, a nawet unikać promocji produktów związanych z polowaniami.
Sieć wciąż sprzedaje broń - list do pracowników nie zawierał żadnej wzmianki na temat ewentualnego ograniczenia promocji stanowisk z półautomatycznymi karabinami czy amunicją.
Zarząd korporacji odpowiedział już na krytykę i naciski ze strony niektórych środowisk, że nie ma zamiaru zmieniać polityki związanej ze sprzedażą broni palnej.
Niedawno prezydent Donald Trump obwiniał „makabryczne” gry wideo za strzelaniny w USA.
W związku z niedawnymi wydarzeniami, telewizja ESPN zrezygnowała też z planowanej transmisji turnieju EXP Invitational APEX Legends, który odbędzie się 11 sierpnia.
Źródło: Vice
Następnie: Darmowe Call of Duty zadebiutuje w 2020 roku - nieoficjalne informacje